Lean management στα κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών: οι κρίσιμοι παράγοντες εφαρμογής του και η επίδρασή του στην απόδοση των οργανισμών αυτών

Περίληψη

Σκοπός: Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι να διερευνήσει τους Κρίσιμους Παράγοντες Επιτυχίας (ΚΠΕ) του Lean Management (LM) και να αξιολογήσει την επίδρασή του, στην οργανωσιακή απόδοση σε έναν συγκεκριμένο υποτομέα των δημόσιων υπηρεσιών της Ελλάδας και ειδικότερα στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). Μεθοδολογία: Μια διαδικτυακή έρευνα, μέσω δομημένου ερωτηματολογίου διανεμήθηκε σε όλα τα Ελληνικά ΚΕΠ και εξακόσιοι εβδομήντα δύο υπάλληλοι απάντησαν συμπληρώνοντας πλήρως το ερωτηματολόγιο. Εφαρμόστηκε διερευνητική και επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση για την αξιολόγηση της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας του μοντέλου μέτρησης. Οι σχέσεις μεταξύ των λανθανόντων κατασκευών εξετάστηκαν μέσω της Μοντελοποίησης Δομικών Εξισώσεων. Ευρήματα: Τα ευρήματα αποκάλυψαν ότι οι παράγοντες «εκπαίδευση και κατάρτιση», «δέσμευση/ υποστήριξη της ανώτατης διοίκησης και ηγεσία», «επικοινωνία», «οργανωσιακή κουλτούρα» και «ενδυνάμωση και συμμετοχή/δέσμευση εργαζομένων» συμβάλλουν σημαντικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Purpose: The purpose of this doctoral thesis is to investigate the Critical Success Factors (CSF) of Lean Management and to evaluate its effect on organizational performance in the Greek Citizen's Service Centers (CSCs). Design/methodology/approach: An online structured questionnaire survey was distributed to all the Greek CSCs and six hundred and seventy-two employees responded by completing the questionnaire in full. Exploratory and Confirmatory Factor Analysis were applied to test the reliability and validity of the measurement model. The relationships between the latent constructs were examined through Structural Equation Modelling. Findings: The findings showed that the factors «training and education», «top management commitment/support and leadership», «communication», «organizational culture» and « employee involvement and empowerment» significantly influence the adoption of the LM methodology. The data also identified a valid latent factor representing the LM application namel ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2025)
DOI
10.12681/eadd/54420
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54420
ND
54420
Εναλλακτικός τίτλος
Lean management in citizen service centers: the critical factors of its implementation and its effect on the performance of these organizations
Συγγραφέας
Κεραμίδα, Ευθαλία (Πατρώνυμο: Στέλιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Γεωπονικών Επιστημών. Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων
Εξεταστική επιτροπή
Ψωμάς Ευάγγελος
Μπουραντά Αθανασία
Τσαρούχας Παναγιώτης
Μποχώρης Γεώργιος
Τσιότρας Γεώργιος
Βούζας Φώτιος
Μπεληγιάννης Γρηγόριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διοίκηση
Λέξεις-κλειδιά
Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας; Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών; Δημόσιος τομέας; Οργανωσιακή απόδοση; Lean management
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.