Φύλο και φυσικές επιστήμες: διδάσκοντας για τις επιστημόνισσες και το έργο τους

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή ενσωματώνει την οπτική του φύλου στη διδακτική των φυσικών επιστημών. Εστιάζει στην ανάδειξη του έργου των επιστημονισσών στο πλαίσιο σειράς δραστηριοτήτων για νηπιαγωγούς και νήπια, οι οποίες ενσωματώνουν το ιστορικό, κοινωνικό και φιλοσοφικό περιβάλλον της επιστήμης και αξιοποιούν τις ψηφιακές αφηγήσεις ως βασικό εκπαιδευτικό υλικό. Συγκεκριμένα, αναζητά την απάντηση στα ερευνητικά ερωτήματα: α) Πώς να διδάξουμε για τις επιστημόνισσες των φυσικών επιστημών και το έργο τους σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς και σε μικρά παιδιά; β) Το δημιουργικό μαθησιακό περιβάλλον κατασκευής ψηφιακών αφηγήσεων βοηθάει τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς και τα μικρά παιδιά να μάθουν για το φύλο στις φυσικές επιστήμες; Στο πρώτο μέρος της διδακτορικής διατριβής παρουσιάζεται πώς ασκείται η έμφυλη εξουσία στον χώρο των φυσικών επιστημών διαχρονικά, που οδηγεί στον περιορισμό της γυναικείας παρουσίας, καθώς και ποια είναι η σύγχρονη άποψη για τη διδασκαλία και μάθηση των φυσικών ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This PhD thesis attempts to include the perspective of gender in science education. Research focuses on highlighting the work of women scientists in the context of a series of teaching activities for in-service kindergarten teachers and for kindergartners, integrating the nature of science and using digital narratives. The key research questions are: a) How shall we teach about women scientists and their work to in-service kindergarten teachers and and young children? b) Do digital narratives and their creative learning environment help in-service kindergarten teachers and and young children to learn about gender in science? The first part of the PhD thesis presents how gender discrimination dominates women’s relation with sciences and leads to women scientists’ underrepresentation over time, as well as contemporary aspectσ of science teaching and learning. Emphasis is placed on the benefits of teaching with digital narratives based on women scientists’ life and work - the “hidden figu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54270
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54270
ND
54270
Εναλλακτικός τίτλος
Gender and science: teaching about women scientists and their work
Συγγραφέας
Μποταΐτη, Αρετή (Πατρώνυμο: Ευριπίδης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Θετικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών
Εξεταστική επιτροπή
Σέρογλου Φανή
Κογκίδου Δήμητρα
Ζάχος Δημήτριος
Μαλανδράκης Γεώργιος
Πλακίτση Αικατερίνη
Τσιτουρίδου Μελπομένη
Λαμπρινός Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Φύλο και φυσικές επιστήμες; Επιστημόνισσες; Νηπιαγωγοί και νήπια; Ψηφιακές αφηγήσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)