Περίληψη
Στην παρούσα μελέτη διερευνάται ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση ενός εξ αποστάσεως προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα στην μειονοτική εκπαίδευση της Αλβανίας. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε εκπαιδευτικούς των σχολείων από τις τρεις αναγνωρισμένες ελληνικές μειονοτικές περιοχές στην Αλβανία και πιο συγκεκριμένα από το Αργυρόκαστρο, το Δέλβινο και τους Αγίους Σαράντα. Στόχος του προγράμματος ήταν οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί να καταρτιστούν σε καινοτόμα εργαλεία διαχείρισης του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος καθώς και σε νέες σύγχρονες μεθόδους στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Σύμφωνα με τη χαρτογράφηση των αναγκών των εκπαιδευτικών και με βάση τις προδιαγραφές που υπαγορεύονται από τη διεθνή βιβλιογραφία, σχεδιάστηκαν 10 Θεματικές Εκπαιδευτικές Ενότητες με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας οι οποίες αποτελούνταν από διαδραστικά βίντεο, ποικιλία πολυθεματικών δραστηριοτήτων καθώς και κατασκευή ...
Στην παρούσα μελέτη διερευνάται ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση ενός εξ αποστάσεως προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα στην μειονοτική εκπαίδευση της Αλβανίας. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε εκπαιδευτικούς των σχολείων από τις τρεις αναγνωρισμένες ελληνικές μειονοτικές περιοχές στην Αλβανία και πιο συγκεκριμένα από το Αργυρόκαστρο, το Δέλβινο και τους Αγίους Σαράντα. Στόχος του προγράμματος ήταν οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί να καταρτιστούν σε καινοτόμα εργαλεία διαχείρισης του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος καθώς και σε νέες σύγχρονες μεθόδους στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Σύμφωνα με τη χαρτογράφηση των αναγκών των εκπαιδευτικών και με βάση τις προδιαγραφές που υπαγορεύονται από τη διεθνή βιβλιογραφία, σχεδιάστηκαν 10 Θεματικές Εκπαιδευτικές Ενότητες με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας οι οποίες αποτελούνταν από διαδραστικά βίντεο, ποικιλία πολυθεματικών δραστηριοτήτων καθώς και κατασκευή/δημιουργία γλωσσικού υλικού από τους επιμορφούμενους για τις σχολικές τους τάξεις. Για την αξιολόγηση του προγράμματος εφαρμόσαμε έναν συνδυασμό διαφορετικών μοντέλων αξιολόγησης α) το μοντέλο αξιολόγησης του Guskey (2000) και β) τη διαδικασία αξιολόγησης που προτείνει ο Stake (1967) με στόχο την επίτευξη πληρότητας στη συλλογή και ανάλυση των δεδομένων. Επίσης, αξιοποιήθηκαν τέσσερις μορφές αξιολόγησης που πραγματοποιήθηκαν σε διαφορετικά στάδια του προγράμματος: α) Αρχική, β) Διαμορφωτική, γ) Τελική και δ) Ύστερη Ανατροφοδοτική Αξιολόγηση. Για τη συλλογή των δεδομένων ακολουθήθηκε μια πολυμεθοδολογική προσέγγιση αξιοποιώντας διαφορετικά ερευνητικά εργαλεία: α) ερωτηματολόγια και β) συνεντεύξεις με τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Από τα αποτελέσματα της έρευνας καταδείχθηκε η αποτελεσματικότητα του επιμορφωτικού προγράμματος και αναδείχθηκε η ενεργή εμπλοκή των εκπαιδευτικών σε όλα τα στάδια του προγράμματος. Όπως φάνηκε, μέσα από το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα αναπτύχθηκε ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πλαίσιο για να καταρτιστούν οι εκπαιδευτικοί σε σύγχρονα εργαλεία γλωσσικής διδασκαλίας και δημιουργίας του δικού τους γλωσσικού υλικού καθώς επίσης και στην εφαρμογή νέων σύγχρονων μεθόδων στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Αναδείχθηκε έτσι, ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον που άπτονταν της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε ένα πλαίσιο αμφίδρομης αλληλεπίδρασης, προσδίδοντας έναν ανατροφοδοτικό και βελτιωτικό χαρακτήρα της διαδικασίας σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος για εκπαιδευτικούς της ελληνικής γλώσσας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main purpose of this study was the design, implementation and evaluation of a 6-month distance professional development program for Greek language teachers in Albania. The training program was implemented in teachers of Greek minority education in Albania from the area of Argyrokastro, Delvino and Agioi Saranda. The purpose of the program was to deepen educators in issues related to managing innovative tools and teaching the Greek language in bilingual / intercultural environments in the modern educational context. According to the mapping of teachers' needs and based on the specifications dictated by the international literature, 10 Thematic Educational Modules were designed with modern methods of teaching the Greek language which consisted of interactive videos, a variety of multi-thematic activities as well as the construction/creation of language materials from the trainees for their school classes. For the evaluation of the program we applied a combination of different evaluat ...
The main purpose of this study was the design, implementation and evaluation of a 6-month distance professional development program for Greek language teachers in Albania. The training program was implemented in teachers of Greek minority education in Albania from the area of Argyrokastro, Delvino and Agioi Saranda. The purpose of the program was to deepen educators in issues related to managing innovative tools and teaching the Greek language in bilingual / intercultural environments in the modern educational context. According to the mapping of teachers' needs and based on the specifications dictated by the international literature, 10 Thematic Educational Modules were designed with modern methods of teaching the Greek language which consisted of interactive videos, a variety of multi-thematic activities as well as the construction/creation of language materials from the trainees for their school classes. For the evaluation of the program we applied a combination of different evaluation models a) the evaluation model of Guskey (2000) and b) the evaluation process proposed by Stake (1967) with the aim of achieving completeness in the collection and analysis of the data. Also, four forms of evaluation were utilized that were carried out at different stages of the program: a) Initial, b) Formative, c) Final and d) Follow-up Evaluation. To collect the data, a multi-methodological approach was followed using different research tools: a) satisfaction questionnaires and b) semi-structured interviews with the trainees. The results indicated the effectiveness of the educational program and highlighted the active involvement of trainees in all stages of the program. As it was seen, through the specific training program an innovative educational framework was developed for the trainees in modern tools of language teaching and in the creation of their own language material as well as in the application of new modern methods in the teaching of the Greek language. Thus, an integrated educational environment related to distance education in a context of interaction, has emerged, providing feedback and improvement throughout the duration of the program for Greek language teachers.
περισσότερα