Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στην Αλβανία και οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων: καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης, διερεύνηση προβλημάτων και αποτύπωση προοπτικών

Περίληψη

Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στην Αλβανία συνιστά ένα ψηφιδωτό όπου οι διάφοροι φορείς που εμπλέκονται αποτελούν τις επιμέρους ψηφίδες. Στην παρούσα μελέτη καταγράφεται η υπάρχουσα κατάσταση και αναλύεται η διαδικασία λήψης των σχετικών αποφάσεων. Επιπλέον, διερευνώνται τα υφιστάμενα προβλήματα και αποτυπώνονται συνολικά οι προοπτικές της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στην Αλβανία. Προκειμένου να επιτευχθούν ο σκοπός και οι επιμέρους στόχοι της έρευνας, ακολουθήθηκε μία σύνθετη ερευνητική στρατηγική, που περιλαμβάνει δύο ξεχωριστές μεθοδολογίες έρευνας, την αρχειακή έρευνα και την εμπειρική έρευνα. Η εμπειρική έρευνα με τη σειρά της, αποτελεί ένα συνδυασμό ποιοτικής και ποσοτικής προσέγγισης στη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων, με χρήση ερωτηματολογίου και διεξαγωγή συνεντεύξεων. Το μεγαλύτερο μέρος της αρχειακής έρευνας που πραγματοποιήθηκε περιλαμβάνει υπηρεσιακά έγγραφα και νομοθεσία. Για την ανάλυση των δεδομένων του ερωτηματολογίου, χρησιμοποιήθηκε περιγραφική και συμπερασματική (επαγω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Greek-language education in Albania resembles a mosaic, where the various stakeholders are the individual 'tiles'. In the present study, the current situation is recorded and the decision-making process is analyzed. In addition, the existing problems are investigated and the prospects of Greek language education in Albania are reflected. In order to achieve the purpose and sub-objectives of the research, a complex research strategy was followed, which includes two separate research methodologies, archival research and empirical research. Empirical research, in turn, is a combination of qualitative and quantitative approach to the collection of research data, using a questionnaire and conducting interviews. Most of the archival research carried out includes official documents and legislation. For the analysis of the questionnaire data, descriptive and inferential (inductive) statistics were used, while for the analysis of the interview data, a thematic content analysis was performed. Th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57662
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57662
ND
57662
Εναλλακτικός τίτλος
The Greek-language education in Albania and the decision-making processes: recording the current situation, investigating problems, and outlining prospects
Συγγραφέας
Σωτηρούδας, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Σωκράτης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γρίβα Ελένη
Τσακιρίδου Ελένη
Καμαρούδης Σταύρος
Ιορδανίδης Γεώργιος
Γαλαντόμος Ιωάννης
Μπάρκας Παναγιώτης
Τζιφόπουλος Μενέλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνόγλωσση εκπαίδευση; Αλβανία; Υφιστάμενη κατάσταση; Προοπτικές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.