Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών: σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός προγράμματος με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας στην προσχολική εκπαίδευση

Περίληψη

Η σπουδαιότητα της ποιότητας της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στις σύγχρονες κοινωνίες είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι τα υψηλής ποιότητας προσχολικά προγράμματα μπορούν να βελτιώσουν και να ενισχύσουν την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα στην προσχολική εκπαίδευση φαίνεται πως είναι οι εκπαιδευτικοί. Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών αναδεικνύεται σε βασικό παράγοντα αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου και, κατ΄ επέκταση, βελτίωσης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Στην ελληνική πραγματικότητα υπάρχει ένδεια μελετών σχετικά με οργανωμένες προσπάθειες βελτίωσης της ποιότητας των Νηπιαγωγείων μέσα από προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Για το λόγο αυτό, ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν διττός: α) Να σχεδιαστεί και να εφαρμοστεί ένα πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης νηπιαγωγών, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα για τα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The importance of the quality of pre-school education in modern societies is undeniable, as research findings show that high-quality preschool education programs can improve and enhance the overall development of children in the short and long term. One of the most important factors that affect the quality of preschool education seems to be teachers. Teachers’ qualifications can lead to high-quality preschool education and positive developmental outcomes for the children. In the Greek reality there is a paucity of studies on organized efforts to improve the overall quality of Kindergartens through professional development programs for teachers. For this reason, the purpose of this research was twofold: a) To design and implement an PDP for kindergarten teachers, in accordance with international standards for effective PDP, which will aim to improve the quality of the preschool environment and b) To evaluate the effectiveness of the program. The research followed a quasi-experimental de ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52493
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52493
ND
52493
Εναλλακτικός τίτλος
Teachers’ professional development: design, implementation and evaluation of a program, aimed at improving the quality of pre-school education
Συγγραφέας
Γίδαρη, Στυλιανή (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κακανά Δόμνα
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Μπότσογλου Καφένια
Γραμματικόπουλος Βασίλειος
Μπιρμπίλη Μαρία
Παπανδρέου Μαρία
Πεντέρη Ευθυμία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγηση της ποιότητας του προσχολικού περιβάλλοντος; Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών; Βελτίωση της ποιότητας; Νηπιαγωγείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)