Το κουκλοθέατρο ως διαπολιτισμικό και επικοινωνιακό εργαλείο στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: μία μελέτη περίπτωσης στους μαθητές προσχολικής ηλικίας των τμημάτων εκμάθησης ελληνικής γλώσσας στη Στοκχόλμη
Περίληψη
Το κουκλοθέατρο είναι μια μορφή της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση και πολύτιμο εκπαιδευτικό εργαλείο, καθώς περιβάλλεται από μυστήριο, χιούμορ, προσεγγισιμότητα, εφευρετικότητα, δημιουργικότητα και δημιουργεί τις συνθήκες για αλληλεπιδραστική/διαφοροποιημένη μάθηση. Ως παιδαγωγικό εργαλείο, το κουκλοθέατρο προσφέρει την δυνατότητα στους μαθητές εκφράσουν τα συναισθήματα τους, ενss="nav-item p-0 ">
Επιστημονικό πεδίο
Το κουκλοθέατρο ως διαπολιτισμικό και επικοινωνιακό εργαλείο στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: μία μελέτη περίπτωσης στους μαθητές προσχολικής ηλικίας των τμημάτων εκμάθησης ελληνικής γλώσσας στη Στοκχόλμη
Περίληψη
Το κουκλοθέατρο είναι μια μορφή της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση και πολύτιμο εκπαιδευτικό εργαλείο, καθώς περιβάλλεται από μυστήριο, χιούμορ, προσεγγισιμότητα, εφευρετικότητα, δημιουργικότητα και δημιουργεί τις συνθήκες για αλληλεπιδραστική/διαφοροποιημένη μάθηση. Ως παιδαγωγικό εργαλείο, το κουκλοθέατρο προσφέρει την δυνατότητα στους μαθητές εκφράσουν τα συναισθήματα τους, ενss="nav-item p-0 ">
Επιστημονικό πεδίο
Το κουκλοθέατρο ως διαπολιτισμικό και επικοινωνιακό εργαλείο στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: μία μελέτη περίπτωσης στους μαθητές προσχολικής ηλικίας των τμημάτων εκμάθησης ελληνικής γλώσσας στη Στοκχόλμη
Περίληψη
Το κουκλοθέατρο είναι μια μορφή της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση και πολύτιμο εκπαιδευτικό εργαλείο, καθώς περιβάλλεται από μυστήριο, χιούμορ, προσεγγισιμότητα, εφευρετικότητα, δημιουργικότητα και δημιουργεί τις συνθήκες για αλληλεπιδραστική/διαφοροποιημένη μάθηση. Ως παιδαγωγικό εργαλείο, το κουκλοθέατρο προσφέρει την δυνατότητα στους μαθητές εκφράσουν τα συναισθήματα τους, ενεργοποιείται η φαντασία τους και διευκολύνεται η γεφύρωση των πολιτιστικών, θρησκευτικών, γλωσσικών, κοινωνικών ή φυλετικών διαφοροποιήσεων. Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν να μελετήσει την επίδραση του κουκλοθεάτρου ως επικοινωνιακού και διαπολιτισμικού εργαλείου στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ως ξένης. Η έρευνα είχε τη μορφή έρευνας - δράσης και λαμβάνοντας υπόψη το γλωσσικό και πολιτισμικό κεφάλαιο της ομάδας -στόχου σχεδιάστηκαν 16 κουκλοθεατρικές παρεμβάσεις σε 4 τμήματα εκμάθησης μητρικής γλώσσας της ευρύτερης περιοχής της Στοκχόλμης. Οι παρεμβάσεις βασίστηκαν στις αρχές της Δραμ ...
Το κουκλοθέατρο είναι μια μορφή της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση και πολύτιμο εκπαιδευτικό εργαλείο, καθώς περιβάλλεται από μυστήριο, χιούμορ, προσεγγισιμότητα, εφευρετικότητα, δημιουργικότητα και δημιουργεί τις συνθήκες για αλληλεπιδραστική/διαφοροποιημένη μάθηση. Ως παιδαγωγικό εργαλείο, το κουκλοθέατρο προσφέρει την δυνατότητα στους μαθητές εκφράσουν τα συναισθήματα τους, ενεργοποιείται η φαντασία τους και διευκολύνεται η γεφύρωση των πολιτιστικών, θρησκευτικών, γλωσσικών, κοινωνικών ή φυλετικών διαφοροποιήσεων. Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν να μελετήσει την επίδραση του κουκλοθεάτρου ως επικοινωνιακού και διαπολιτισμικού εργαλείου στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ως ξένης. Η έρευνα είχε τη μορφή έρευνας - δράσης και λαμβάνοντας υπόψη το γλωσσικό και πολιτισμικό κεφάλαιο της ομάδας -στόχου σχεδιάστηκαν 16 κουκλοθεατρικές παρεμβάσεις σε 4 τμήματα εκμάθησης μητρικής γλώσσας της ευρύτερης περιοχής της Στοκχόλμης. Οι παρεμβάσεις βασίστηκαν στις αρχές της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση, της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και στις αρχές της Επικοινωνιακής Προσέγγισης, λαμβάνοντας υπόψη τη θεώρηση του Krashen, ως προς την κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας. Η ανάλυση όλων των δεδομένων που συλλέχθηκαν συνέβαλε στην αναγνώριση των επικοινωνιακών δυνατοτήτων του κουκλοθεάτρου ως εργαλείου στην παιδαγωγική πράξη, καθώς μειώθηκε αισθητά ο παράγοντας «άγχους» στα παιδιά και συνεπώς βελτίωσαν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Οι μαθητές εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους στην ελληνική γλώσσα, βελτίωσαν την ακουστική τους δεξιότητα, την ικανότητά τους για αφήγηση μέσω της δραματοποίησης με κούκλες. Παράλληλα ανέπτυξαν ενσυναίσθηση, καλλιεργήθηκε η διαπολιτισμικότητά τους και ενδυναμώθηκε η διπολιτισμικότητά τους. Μακροπρόθεσμα, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην επέκταση της εφαρμογής της μεθόδου στα αναλυτικά προγράμματα που αφορούν τη διδασκαλία γλωσσών αλλά και γενικότερα στα αναλυτικά προγράμματα όλων των βαθμίδων, αξιοποιώντας το κουκλοθέατρο ως ένα δυναμικό, διαμεσολαβητικό εργαλείο μάθησης και επικοινωνίας
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
![]() |
![]() |
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης


ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.


ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.


ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.


ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)
"Το κουκλοθέατρο ως διαπολιτισμικό και επικοινωνιακό εργαλείο στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: μία μελέτη περίπτωσης στους μαθητές προσχολικής ηλικίας των τμημάτων εκμάθησης ελληνικής γλώσσας στη Στοκχόλμη"
|
|
|
Πληκτρολογήστε το κείμενο της εικόνας!
|
|
λιγότερα
περισσότερα