Εκπαίδευση μαθητών τυπικής ή μη ανάπτυξης λόγω συμπερίληψης σε γενικά σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε αιφνίδιες και ακραίες φυσικές καταστροφές μέσω STEAM

Περίληψη

Το αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του αν και κατά πόσο δύναται, η ολιστική- διεπιστημονική προσέγγιση STEAM που χρησιμοποιεί με ολιστική προσέγγιση την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, την Τέχνη και τα Μαθηματικά, να διδάξει τις φυσικές καταστροφές το ίδιο αποτελεσματικά σε μαθητές που χρήζουν ή δε χρήζουν διαφοροποιημένης διδασκαλίας, λόγω ειδικών μαθησιακών αναγκών. Στην αρχή της έρευνας δημιουργήθηκαν δύο ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια, που απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές της ελληνικής επικράτειας, τα οποία διαμοιράστηκαν μέσω διαδικτύου και με αυτόν τον τρόπο συλλέχθηκαν δύο χιλιάδες (2.000) απαντήσεις από τυχαιοποιημένο δείγμα. Μέσα από αυτά έγινε φανερή η επιθυμία όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και του μαθητικού πληθυσμού για εκπαίδευση σχετική με τις φυσικές καταστροφές και η διαπίστωση της μέχρι τώρα ελλιπούς ενασχόλησης με το συγκεκριμένο αντικείμενο. Λαμβάνοντας υπόψη την παραπάνω διαπίστωση, δημιουργήθηκε ένα σχέδιο εργασίας με π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The object of this research is to investigate if and to what extent, the holistic -interdisciplinary approach STEAM, that uses in a holistic approach Science, Technology, Mechanics, Art and Mathematics, can be used to teach natural disasters as effectively to pupils that need differentiated teaching, because of learning disabilities, as opposed to pupils that don’t.At the beginning of the research two electronic questionnaires were created, which addressed teachers and pupils of the Greek territory, they were distributed through the internet and that way two thousand (2000) answers from a randomized sample were collected. Through these, the desire of all of the teaching staff and the pupils' population for education related to natural disasters was made clear, as was the finding of the lack of interest in this particular subject to date. Having in mind the above finding, a work plan including many different activities related to natural disasters, was created, which aimed to give pupil ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2024)
DOI
10.12681/eadd/53722
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53722
ND
53722
Εναλλακτικός τίτλος
Education of general or special education students due to inclusion in general primary schools in sudden and extreme natural disasters through STEAM
Συγγραφέας
Μερελή, Ακυλίνα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντoς
Εξεταστική επιτροπή
Ευελπίδου Νίκη-Νικολέττα
Αντωναράκου Ασημίνα
Ντρίνια Χαρίκλεια
Ψυχάρης Σαράντος
Κοσκερίδου Ευτέρπη
Λέκκας Ευθύμιος
Ξενάκης Απόστολος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΓεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος ➨ Γεωεπιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Φυσικές καταστροφές; ολιστική- διεπιστημονική προσέγγιση STEAM; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; γενική και ειδική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.