Διδακτική προσέγγιση της οικολογίας των οικοσυστημάτων

Περίληψη

Το ενδιαφέρον και η θέληση για τη διάρθρωση μιας διδακτικής μεθόδου που να είναι κατάλληλη και αποτελεσματική, ως προς την επίτευξη των γνωστικών ή άλλων στόχων που τίθενται, για τη διδασκαλία θεμάτων που άπτονται της Βιολογίας, της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και άλλων Φυσικών Επιστημών (διαθεματικός σχεδιασμός), υπήρξε η αιτία συγγραφής αυτής της διατριβής. Διαμορφώθηκε λοιπόν μία Ολοκληρωμένη Διδακτική Μέθοδος (ΟΔΜ), βασισμένη σε ένα νέο διδακτικό μοντέλο που συνδυάζει ένα συμπαγές, αναλυτικό περιεχόμενο διδασκαλίας (περιέχεται στο εγχειρίδιο του μαθητή) με αποτελεσματικές στρατηγικές διδασκαλίας και συγκεκριμένα σχέδια μαθημάτων. Η ΟΔΜ αναπτύχθηκε με βάση τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και τα καινούργια ευρήματα της γνωστικής ψυχολογίας και της νευροεπιστήμης του εγκεφάλου. Κατόπιν, αυτή εφαρμόστηκε σε μαθητές της Β’ Γυμνασίου, για τη διδασκαλία του οικοσυστήματος και αξιολογήθηκε συγκρινόμενη με μια παραδοσιακή διδασκαλία, που ήταν βασισμένη σε ορισμένες μόνο αποτελεσματικές διδακτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The motive for this Thesis was the interest and will to structure an effective method of teaching with regard to the cognitive or other targets of teaching Biology, Environmental Education and other Natural Sciences (multidisciplinary planning). An Integrated Teaching Method (ITM) has been formed, based on a new teaching model, combining a compact, analytical curriculum (it is included in the hand-book) with effective teaching strategies and specific lesson projects. The ITM has been developed on the basis of contemporary learning theories and recent data of the cognitive psychology and the neuroscience of brain. The ITM was then put into practice by teaching the Ecosystem to the 8th grade students. It was evaluated in comparison with a traditional method of teaching which was based only on certain effective Didactic Teaching Strategies (DTS). The printed questionnaires of knowledge, understanding, application and attitudes/opinions regarding the environment, as well as the team interv ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25641
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25641
ND
25641
Συγγραφέας
Τσιαχτά, Βασιλική
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Παρασκευόπουλος Στέφανος
Στάμου Γεώργιος
Βαβουγυιός Διονύσιος
Αθανασίου Κυριάκος
Χρηστίδου Βασιλεία
Σφουγγάρης Αθανάσιος
Παντής Ιωάννης
Λέξεις-κλειδιά
Διδασκαλία; Διδακτική; Βιολογία; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Οικολογία; Οικοσυστήματα; Συμπεριφορισμός; Εποικοδομισμός; Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες; Ταξινομία του Bloom; Τριαρχική θεωρία του Sternberg; Πολλαπλή νοημοσύνη του Gardner; Εμπειρική μάθηση του Kolb
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
323 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)