Διαχρονικά μοντέλα σχέσεων συναισθηματικών και διαπροσωπικών δυσκολιών σε μαθητές σχολικής ηλικίας

Περίληψη

Η πρώιμη εφηβεία συνιστά μια κρίσιμη αναπτυξιακή περίοδο κατά την οποία αυξάνονται ραγδαία τόσο οι συναισθηματικές όσο και οι διαπροσωπικές δυσκολίες των ατόμων. Παρά το γεγονός ότι τα προβλήματα διαχείρισης θυμού αποτελούν κοινό σύμπτωμα τόσο των εφήβων με συμπτώματα κατάθλιψης, όσο και αυτών που βιώνουν συμπεριφορές εκφοβισμού από τους συνομηλίκους, το ερευνητικό ενδιαφέρον παραμένει εστιασμένο στον μηρυκασμό της λύπης ως πιθανό παράγοντα συσχέτισης με τα καταθλιπτικά συμπτώματα και τη θυματοποίηση αντίστοιχα. Ο στόχος της παρούσας έρευνας ήταν ο εξής: (1) να ερευνήσει την παραγοντική δομή και την ψυχομετρική καταλληλότητα της ελληνικής εκδοχής της κλίμακας του Μηρυκασμού του Θυμού για Παιδιά (Children’s Anger Rumination Scale, CARS) (Έρευνα 1), (2) να μελετήσει τη διαχρονική αμφίδρομη σχέση μεταξύ του μηρυκασμού του θυμού και των καταθλιπτικών συμπτωμάτων στην πρώιμη εφηβεία, και να εξετάσει πιθανές διαφορές φύλου στην παραπάνω σχέση (Έρευνα 2), και (3) να επεκτείνει την Έρευνα 2 εξ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Early adolescence represents a critical period in human development that marks the emergence of a dramatic increase in both emotional and interpersonal difficulties. The bulk of studies exploring relations between depressive symptoms, rumination tendencies, and peer victimization experiences in young individuals have predominately focused on assessing rumination in the context of sad mood. Despite of evidence showing anger coping deficits to be common in both depressed-prone individuals and victims of peer mistreatment, potential relationships between depressive symptoms, anger rumination tendencies and peer victimization are less clarified. The goal of the present research was threefold: (1) to investigate the factorial structure and psychometric properties of the Greek version of the Children’s Anger Rumination Scale (CARS) (Study 1), (2) to explore the longitudinal bidirectional association between anger rumination and depressive symptoms in early adolescence, and to examine whether ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53385
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53385
ND
53385
Εναλλακτικός τίτλος
Longitudinal associations between emotional and interpersonal difficulties in school-aged children
Συγγραφέας
Σπυροπούλου, Έλλη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γιοβαζολιάς Θεόδωρος
Μουζάκη Αγγελική
Σιδερίδης Γεώργιος
Κουρκούτας Ηλίας
Αθανασιάδου Χριστίνα
Βασιλόπουλος Στέφανος
Καραγιάννη - Καραγιαννοπούλου Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Εφαρμοσμένη ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική ηλικία; Πρώιμη εφηβεία; Συναισθηματικές δυσκολίες; Διαπροσωπικές δυσκολίες; Καταθλιπτικά συμπτώματα; Μηρυκασμός του θυμού; Θυματοποίηση από τους συνομηλίκους; Εκφοβισμός; Διαχρονικά μοντέλα; Ψυχομετρικές ιδιότητες; Ελλάδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.