Η αναγκαιότητα εισαγωγής του Διαφημιστικού Γραμματισμού στην προσχολική εκπαίδευση ως μέσο άμυνας στις καταναλωτικές πιέσεις της παιδικής ηλικίας: έρευνα απόψεων των γονέων μαθητών/τριών νηπιαγωγείου

Περίληψη

Ο προβληματισμός σε σχέση με τον τρόπο που η εκπαίδευση μπορεί να ανταπεξέλθει στον πολυδιάστατο κοινωνικό της ρόλο, αναπτύσσοντας κριτικά σκεπτόμενους πολίτες, που αντιλαμβάνονται την χειραγώγηση, αντιστέκονται σε αυτήν και διαχειρίζονται τα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας συμμετέχοντας κριτικά σε διαδικασίες κατανάλωσης, οδήγησε στην εκπόνηση της συγκεκριμένης διδακτορικής διατριβής με τίτλο: «Η αναγκαιότητα εισαγωγής του Διαφημιστικού Γραμματισμού στην προσχολική εκπαίδευση ως μέσο άμυνας στις καταναλωτικές πιέσεις της παιδικής ηλικίας. Έρευνα απόψεων των γονέων μαθητών/τριών νηπιαγωγείου».Η παρούσα εργασία αφορά στον καταναλωτισμό της παιδικής ηλικίας στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης και πλαισιώνεται από τις αρχές της απελευθερωτικής αγωγής, σύμφωνα με την οποία η εκπαίδευση είναι πολιτική και τα μέλη της κοινότητας έχουν την δυνατότητα αλλαγής μέσω της κριτικής συνείδησης. Η διατριβή παρουσιάζει ένα σχετικό με τον καταναλωτισμό επιχείρημα που αναλύει τη λειτουργία των νεοφι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research is framed by the principles of liberating education, according to which education is political and members of the community have the opportunity to change themselves through critical consciousness. In this context, we explore childhood consumerism in debt-ridden Greece based on nationwide quantitative research conducted through questionnaires. The sample was 320 parents of kindergarten students attending private and public kindergartens of Greece, stratified by income. Specifically, we examine the commercial pressure on children and their families. The research questions we addressed include whether children understand the convincing intention of advertisements and how consumerism affects physical and psychological well-being. Furthermore, this study is concerned with how neoliberalism shapes individual responsibility leading to blaming parents for their inability to consume advertised products. According to the results, advertisements affect not only children but also th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52970
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52970
ND
52970
Εναλλακτικός τίτλος
Necessity of implementing Advertising Literacy Programs in preschool curricula as a means of defense against childhood consumerism: kindergarten parent opinion survey
Συγγραφέας
Παπαχρήστου, Ευαγγελή (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Νικολακάκη Μαρία
Μπαμπάλης Θωμάς
Σακελλαρίου Μαριγούλα
Καλογιαννάκη Πελαγία
Καρακατσάνη Δέσποινα
Θεμέλης Σπυρίδων
Τσιώλη Κωνσταντίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διαφημιστικός γραμματισμός; Καταναλωτισμός; Προσχολική εκπαίδευση; Κριτικός γραμματισμός των μέσων; Νεοφιλελευθερισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)