Ο ρόλος της επιμόρφωσης και της κλινικής εκπαίδευσης του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής στη συγκρότηση της επαγγελματικής ταυτότητάς του

Περίληψη

Το αντικείμενο της παρούσας εργασίας ανήκει στο επιστημονικό πεδίο της Ειδικής Αγωγής και Ψυχοπαιδαγωγικής - Ψυχοκοινωνικής Παρέμβασης και οριοθετείται εννοιολογικά εντός του πεδίου της συνάρθρωσης τριών πόλων: (i) της κατάστασης της «αναπηρίας-απόκλισης», (ii) της θεσμικής αντιμετώπισης της «αναπηρίας- απόκλισης» ήτοι, του ιστορικά διαμορφωμένου πλαισίου Ειδικής Αγωγής και Ψυχοπαιδαγωγικής - Ψυχοκοινωνικής Παρέμβασης που ισχύει σε μια χώρα, και (iii) των διεργασιών εκπαίδευσης/κατάρτισης με στόχο τη διαμόρφωση επαγγελματικής ταυτότητας/οντότητας στους εκπαιδευόμενους. Τα απαραίτητα «δομικά στοιχεία» προκειμένου να «σκιαγραφήσουμε» τη «μορφή», τη «δομή» και τη «λειτουργία» μιας τέτοιας εννοιολογικής συνάρθρωσης, ανιχνεύθηκαν στα «περιεχόμενα» των αναπαραστάσεων και των στάσεων του συνόλου των ατόμων που απαρτίζουν το ενεργό εκπαιδευτικό προσωπικό των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (Ειδικά Σχολεία και Τμήματα Ένταξης όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων) της χώρας μας.Κατά το πρώτο στάδιο δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Training and education processes are critical to the development of one's professional self-concept, as they largely contribute towards restructuring the trainee's representational concepts and their general attitude. In this thesis we study the impact of the established training processes addressed to teachers working in the Greek special education public school system. We examine the educational-psychological relationship between the teacher and the child with disabilities within the context of the following three conceptual axes: (i)the training and educational practices aiming to shape the trainee's professional identity and sense of professional self; (ii)the institutional approach towards disability, which pertains to the framework of special education and educational-psychological/psychosocial interventions as it has been historically established in the Νry; and (iii)the state of the disability itself. Our first contribution consists in defining the outline, structure and functi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49791
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49791
ND
49791
Εναλλακτικός τίτλος
Clinical training and education processes substantially contribute to the developement of the professional identity: the case of the education staff of special education public schools in greece
Formation clinique et construction de l identité profesionnelle: le cas du personnel enseignant qui travaille dans les écoles publiques d' éducation spéciale en grèce
Συγγραφέας
Χριστοφορίδου, Καλυψώ του Ιωάννης
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών. Εργαστήριο Ειδικής και Θεραπευτικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Σταύρου Λάμπρος
Βάμβουκας Μιχαήλ
Κυριακίδης Παύλος
Ζακοπούλου Βικτωρία
Ζάραγκας Χαρίλαος
Σαρρής Δημήτριος
Σταύρου Πήλιος-Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κλινική εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή; Ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση; Ψυχοκοινωνική παρέμβαση; Ειδική και θεραπευτική αγωγή; Αναπαραστάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)