Απόψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής και πρωτοσχολικής αγωγής σχετικά με τις στρατηγικές και πρακτικές διδασκαλίας που ενισχύουν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία

Περίληψη

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο σύγχρονος εκπαιδευτικός είναι η ενεργός συμμετοχή «όλων» των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ενεργός συμμετοχή αποτελεί συστατικό κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά και δείκτης του κλίματος της τάξης και της γενικότερης ποιότητας της μάθησης. Ταυτόχρονα, για τον κάθε μαθητή, αποτελεί ρυθμιστικό παράγοντα της παρούσας, αλλά και της μελλοντικής του ακαδημαϊκής ταυτότητας. Παρά το γεγονός ότι στη διεθνή βιβλιογραφία τονίζεται η σπουδαιότητα της ενεργού συμμετοχής των μαθητών στη διαδικασία μάθησης, ολοένα και περισσότερο αυξάνονται οι μαθητές που απεμπλέκονται από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες επιδεικνύοντας αδιαφορία ή ανεπιθύμητη συμπεριφορά. Η διεθνής εκπαιδευτική έρευνα επιβεβαιώνει την ανησυχητική αύξηση των μαθητών που απεμπλέκονται από τη μαθησιακή διαδικασία, συνδέοντάς την απεμπλοκή με την ακαδημαϊκή τους αποτυχία. Σε εθνικό επίπεδο, η εκπαιδευτική έρευνα εστιάζει στα ποσοστά απεμπλοκής στη δευτεροβάθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis explores student engagement, which is considered to be one of the biggest challenges facing the research community and the contemporary teacher. Student engagement as the key-stone in learning has been recognized an indicator of classroom climate, a reliable predictor of school completion and an indicator to understanding and preventing high dropout rates, as well. However each school year and in each class there are students, who show indifference to educational activities, develop conflictual interactions with the teacher or their classmates, or demonstrate disruptive behaviour. Educational research confirms the alarming increase of the disengaged students, relating student disaffection to adverse effects on students’ academic development. Even though student disaffection is inseparably related to drop-out, in Greece it has been given the attention needed. Educational research has focused on drop-out rates in Hellenic educational context, but has not qualitatively ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2021)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48751
ND
48751
Εναλλακτικός τίτλος
Greek in-service teachers’ opinions with regards to the instructional strategies / practices they apply, in their attempt to engage students in learning activities in preschool and primary environments
Συγγραφέας
Τσιάρα, Ευθυμία του Δημοσθένης
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Σακελλαρίου Μαρία
Παγγέ Πολυξένη
Καλογιαννάκη Πέλλα
Κούτρας Βασίλειος
Καλδρυμίδου Μαρία
Ζάραγκας Χαρίλαος
Κόνσολας Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Παράγοντες ενεργού συμμετοχής, ατομικοί/ κοινωνικοί; Απεμπλοκή μαθητών; Συχνότητα ενεργού συμμετοχής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
461 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.