Γνώσεις, αντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών πρωτοσχολικής ηλικίας για τη διδακτική του γραμματισμού και την πιθανή συνέχειά της από το νηπιαγωγείο στην Α' τάξη του δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Το θέμα αυτής της διδακτορικής διατριβής είναι οι «Γνώσεις, αντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών πρωτοσχολικής ηλικίας για τη διδακτική του γραμματισμού και την πιθανή συνέχειά της από το νηπιαγωγείο στην Α’ τάξη του δημοτικού σχολείου». Σκοπός της συγκεκριμένης ερευνητικής εργασίας είναι η μελέτη των σχέσεων φυσικού/πρώτου και συμβατικού/σχολικού γραμματισμού στον χώρο που πρωτοσυναντούνται, δηλαδή στο νηπιαγωγείο και την Α’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Ειδικότερα, μελετώνται τα αναλυτικά προγράμματα νηπιαγωγείου και Α’ τάξης του δημοτικού σχολείου ως προς το γνωστικό αντικείμενο της γλώσσας και διερευνώνται οι αντιλήψεις νηπιαγωγών και δασκάλων της Α’ τάξης του δημοτικού σχολείου σχετικά με το θέμα ύπαρξης ή μη σύνδεσης των δύο βαθμίδων, νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου, ως προς την ενίσχυση του γραμματισμού και οι πρακτικές τους. Στη διατριβή αυτή μας απασχόλησε η απάντηση στα εξής ερευνητικά ερωτήματα: α) Γνωρίζουν οι νηπιαγωγοί τις βασικές αρχές και τη μεθοδολογία που προτείν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this PhD thesis is "Knowledge, perceptions and practices of of kindergarten and first grade primary school teachers for the relationship between emergent/first and conventional/school literacy". The purpose of this research study is the investigation of the relationship between emergent/first and conventional/school literacy in the area where they first appear, that is, in kindergarten and the first grade of primary school. In particular, the language curricula of kindergarten and first grade of primary school are studied, and the perceptions of kindergarten and first grade teachers are explored on the issue of the existence of a connection between the two levels, kindergarten and primary school, in terms of enhancing literacy and their practices. In this PhD thesis we were concerned with the answer to the following research questions: a) are kindergarten teachers familiar with the basic principles and methodology proposed in the Cross Thematic Curriculum Framework for K ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2024)
DOI
10.12681/eadd/49083
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49083
ND
49083
Εναλλακτικός τίτλος
Knowledge, perceptions and practices of of kindergarten and first grade primary school teachers for the relationship between emergent/first and conventional/school literacy
Συγγραφέας
Αποστόλου, Ζωή (Πατρώνυμο: Ταξιάρχης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Στελλάκης Νεκτάριος
Κουστουράκης Γεράσιμος
Φτερνιάτη Άννα
Κονδύλη Μαριάννα
Κυπριανός Παντελής
Σφυρόερα Μαρία
Κρέζα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γνώσεις; Παιδαγωγική του γραμματισμού; Εξισορροπημένη προσέγγιση γραμματισμού; Αντιλήψεις; Διδακτικές πρακτικές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
614 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.