Η επίλυση και δημιουργία προβλημάτων ως κριτήριο ταλαντούχων νέων στα μαθηματικά

Περίληψη

Στο κείμενο η συντομογραφία Μ.Τ. σημαίνει «μαθηματικά ταλαντούχος», η συντομογραφία Ε.Π. σημαίνει «επίλυση προβλήματος», η συντομογραφία Δ.Π. σημαίνει «δημιουργία προβλήματος» και είναι απόδοση του όρου “problem posing”.Η έρευνά μας αφορά στην επίλυση και δημιουργία μαθηματικών προβλημάτων ως κριτηρίου ανίχνευσης των μαθηματικά ταλαντούχων. Προηγήθηκε μια σφαιρική ενημέρω-ση και κριτική επισκόπηση της σύγχρονης διεθνούς βιβλιογραφίας που αφορά τις έννοιες «διαδικασίες επίλυσης μαθηματικού προβλήματος» και «διαδικασίες δημιουργίας μαθηματικού προβλήματος», «ταλαντούχος στα Μαθηματικά», «κριτήρια επιλογής και χαρακτηρισμού των ταλαντούχων στα Μαθηματικά», «εκπαίδευση των Μ.Τ.». Εξετάστηκε επισταμένα το έργο πέντε σημαντικών ερευνητών που σχετίζεται με την επίλυση και δημιουργία μαθηματικών προβλημάτων. Το σύνολο όλων αυτών των προσπαθειών διαμόρφωσε και τον προσανατολισμό της έρευνάς μας.Το πρώτο μέρος της έρευνας Πεδίου αφορά πώς τρεις μαθηματικά ταλαντούχοι σπουδαστές έλυσαν ένα δεδομέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Summary In the text, the initials “M.T.” stand for “Mathematically talented”, the initials “P.S.” stand for “problem solving”, and the initials “P.P.” stand for “problem posing”. Our research examines the processes of solving and of posing mathematical problems as a criterion of finding/certifying mathematically talented students. We first give an informative and critical overview of the current international literature on the concepts of “processes of solving mathematical problems” and of “processes on posing mathematical problems”, of “talented in Mathematics”, “criteria of choice and characterization of talented in Mathematics”. “Education of mathematical talents”. We thoroughly examine the work of five important researchers that is related to the solving and creating of mathematical problems. The set of all these efforts formed the direction of our research.The first part of the field research has to do with how three mathematically talented university students solved a given probl ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44725
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44725
ND
44725
Εναλλακτικός τίτλος
The problem solving and problem posing as criterion for gifted students in mathematics
Συγγραφέας
Πούλος, Ανδρέας (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Μαμωνά - Downs Ιωάννης
Τζερμιάς Παύλος
Αυγερινός Ευγένιος
Αρβανιτογεώργος Ανδρέας
Καραμπετάκης Νικόλαος
Λάππας Διονύσιος
Φελλούρης Ανάργυρος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά
Λέξεις-κλειδιά
Επίλυση μαθηματικού προβλήματος; Δημιουργία μαθηματικού προβλήματος; Μαθηματικά ταλαντούχος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
250 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)