Διδασκαλία βασικών μαθηματικών εννοιών με τη χρήση χειραπτικού και ψηφιακού υλικού σε μαθητές δημοτικού σχολείου 6-9 ετών με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά, που φοιτούν σε τμήματα ένταξης

Περίληψη

Η ερευνητική μελέτη εστιάζει το ενδιαφέρον της στην ανίχνευση και στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών στα μαθηματικά που εμφανίζουν μαθητές των Α’ έως και Δ’ τάξεων δημοτικού σχολείου, που φοιτούν σε Τμήματα Ένταξης και επικεντρώνεται, κυρίως, στη διδασκαλία βασικών μαθηματικών εννοιών με τη χρήση φυσικών και ψηφιακών χειραπτικών υλικών στο Τμήμα Ένταξης αλλά και στη γενική τάξη. Η εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που βασίζεται στην αξιοποίηση και εφαρμογή του διδακτικού υλικού, αποσκοπεί στην υποστήριξη της μαθηματικής διδασκαλίας στα Τμήματα Ένταξης και κατ’ επέκταση στις γενικές τάξεις, μέσα από την αναπαράσταση των μαθηματικών εννοιών και διαδικασιών, με στόχο τη διευκόλυνση και τη βελτίωση της κατανόησής τους από τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά.Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξελίσσεται στη διάρκεια ενός διδακτικού έτους, αρχικά με τη διερεύνηση των μαθηματικών δυσκολιών των συμμετεχόντων μαθητών, μέσω της χορήγησης ανιχνευτικών δοκιμασ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The research study focuses on detecting and effectively coping with the learning difficulties regarding mathematics presented by elementary school pupils in grades 1 to 4, attending in resource rooms, and focuses mainly on teaching basic mathematical concepts using physical and digital manipulatives in the resource room as well as in the general class. The implementation of an educational programme based on the utilization and application of the teaching material aims at supporting the mathematical teaching in resource rooms, and consequently, in general classes, through the representation of the mathematical concepts and procedures, with the aim of facilitating and improving the comprehension by students with learning difficulties in mathematics.The educational programme develops over a teaching year, initially by exploring the mathematical difficulties of the participating students by providing screening tests and recording the observations of the Teachers of the resource rooms and g ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41680
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41680
ND
41680
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching basic mathematical concepts using concrete and virtual manipulatives to elementary school pupils of 6 to 9 years old with learning difficulties in mathematics, attending in resource rooms
Συγγραφέας
Γκούμας, Ευθύμιος (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τριανταφυλλίδης Τριαντάφυλλος
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Φιλιππάτου Διαμάντω
Αντωνίου Φαίη
Πόταρη Δέσποινα
Σακονίδης Χαράλαμπος
Χατζηκυριάκου Κωνσταντίνου
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά
Λέξεις-κλειδιά
Χειραπτικά υλικά; Μαθησιακές δυσκολίες; ψηφιακά υλικά; Μαθηματικά; Τμήματα Ένταξης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
440 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)