Δείκτες ποιότητας προγραμμάτων συνεκπαίδευσης μαθητών με αναπηρία και / ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Περίληψη
Η εφαρμογή της συνεκπαίδευσης έχει ως στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη όλων των μαθητών, ανεξάρτητα από κάθε είδους διαφορετικότητα. Η επιτυχής υλοποίηση αυτού του στόχου οφείλει να προκύπτει με βάση μια συστηματική αξιολόγηση των προγραμμάτων συνεκπαίδευσης. Σκοπός της αξιολόγησης των παρεχόμενων προγραμμάτων συνεκπαίδευσης είναι να επιφέρει αλλαγές στην εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική και κατ’ επέκταση στις εφαρμοζόμενες εκπαιδευτικές διαδικασίες (Buysse & Hollingsworth, 2009), καθώς και να χρησιμοποιηθεί ως δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ της διοίκησης και των σχολείων, ώστε αμφότεροι να επικεντρωθούν στις πρακτικές βελτίωσης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης (Τhe Council for Exceptional Children, 2007). Στην Ελλάδα, την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, κυρίαρχο μοντέλο εφαρμογής της συνεκπαίδευσης, ιδιαίτερα όσον αφορά τους μαθητές με αναπηρίες, είναι η «Παράλληλη Στήριξη». Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η ποιότητα του εφαρμοζόμενου μοντέλ ...
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The implementation of inclusive education aims at the full development of all students, irrespectively of any differences. Successful implementation of this goal should be based on a systematic evaluation of inclusive programs. The goal of evaluating inclusive education and its models is to achieve changes in the existing educational systems and consequently in the instructional methods being adopted. Moreover, the evaluation could be used as a channel of communication between education authorities and schools so that both gear towards practices that improve the quality of the provided education. In Greece, the last decade, according to the existing legislation, the major model of inclusive education being implemented especially for including students with disabilities, is “Parallel Support”. The aim of the present study is to examine the quality of this specific inclusive education model applied in Greece. To meet this goal, a special questionnaire was designed to evaluate the views o ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (4.74 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|