Η επίδραση διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας στη συνεκπαίδευση μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Περίληψη

Η συνεκπαίδευση μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε τυπικά σχολεία είναι ένα ζήτημα που επηρεάζει τις τελευταίες δεκαετίες τις εξελίξεις στα εκπαιδευτικά συστήματα πολλών χωρών. Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής αποτελεί πρόσφορο περιβάλλον για την δημιουργία κατάλληλου κλίματος συνεκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, διαμορφώνοντας με την κατάλληλη μέθοδο διδασκαλίας τις προϋποθέσεις για τη βελτίωση των στάσεων και της συναισθηματικής νοημοσύνης, την μείωση της αλεξιθυμίας και του εκφοβισμού, παράγοντες που θεωρούνται απαραίτητοι για την επιτυχία του εγχειρήματος της συνεκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει την επίδραση διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας στη συνύπαρξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με τυπικά αναπτυσσόμενους μαθητές στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και να διερευνήσει την μέθοδο που παράγει τα καλύτερα αποτελέσματα στην καλλιέργεια θετικών στάσεων, που συμβάλλει στην αύξηση της συναισθηματικής νοημοσύνης, στη μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Inclusion is an issue that affects the last decades developments in the educational systems of many countries. The physical education is a suitable environment for the creation of a climate of inclusion of children with special educational needs, forming a suitable method of teaching conditions to improve attitudes and emotional intelligence, reducing the alexithymia and intimidation, factors considered indispensable to the success of the inclusive. The purpose of this study was to examine the effect of different teaching methods to the coexistence of pupils with special educational needs with typically developing students in physical education and investigate which method produces the best results in the cultivation of positive attitudes, in the improvement of emotional intelligence, in the reduction of alexithymia and in the incidents of bullying, in typically developing students. The survey involved 243 students (M = 11.49 years, SD = .50) in primary schools. Students were divided i ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37682
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37682
ND
37682
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of different teaching methods in the inclusion of students with and without special education needs
Συγγραφέας
Κορολόγου, Στεφανία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Γρούϊος Γεώργιος
Ευαγγελινού Χριστίνα
Τσιμάρας Βασίλειος
Κουρτέσης Θωμάς
Φωτιάδου Ελένη
Μπαρκούκης Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Συνεκπαίδευση; Σύνδρομο Άσπεργκερ; Στάσεις; Συναισθηματική νοημοσύνη; Αλεξιθυμία; Eκφοβισμός; Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Μέθοδοι διδασκαλίας; Φυσική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
327 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)