Συνεκπαίδευση παιδιών με ή χωρίς ειδικές ανάγκες: στάσεις εκπαιδευτικών και μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που συντελούν στην επιτυχία της συνεκπαίδευσης παιδιών με και χωρίς αναπηρία είναι η ύπαρξη θετικής στάσης από την πλευρά των εκπαιδευτικών και των μαθητών απέναντι στα παιδιά με ειδικές ανάγκες και τη συνεκπαίδευση. Η πρόσφατη ανάπτυξη προγραμμάτων ένταξης και συνεκπαίδευσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε πολλές χώρες, καθιστά αναγκαία τη διερεύνηση των στάσεων τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών που ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στον ελληνικό χώρο, δεδομένης της προοπτικής εφαρμογής της νέας νομοθεσίας για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ν. 3699/ 2008). Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τις στάσεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες και προς τη συνεκπαίδευσή τους με τους μαθητές χωρίς αναπηρία στη γενική εκπαίδευση. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 371 καθηγητές και 692 μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Χρησιμοποιήθηκαν δύο κλίμακες για τη μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

One of the most important factor that influences the success of inclusion of children with and without special needs is the positive attitudes of teachers and students towards children with disabilities and their inclusion. The recent development of integration and inclusion programmes in the secondary education in many countries, makes necessary the research of teachers and students attitudes of the secondary education in Greece at the prospect of the new Law for Special Education (N. 3699/2008). The goal of this study was to investigate the attitudes of teachers and students of Secondary Education towards peoples with special needs and their inclusion. The sample was consisted of 371 teachers and 692 students of Secondary Education. Two scales were implemented to evaluate the attitudes of teachers and students . According to the research findings the attitudes of teachers towards inclusion and the handicapped people were positive. With regard to the attitudes of teachers there were ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/19218
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/19218
ND
19218
Εναλλακτικός τίτλος
Inclusion of children with or without special needs: attitudes of teachers and students in Secondary Education
Συγγραφέας
Πατσίδου, Μαρίνα
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Δόικου Μαρία
Κελπανίδης Μιχάλης
Στογιαννίδου Αριάδνη
Χατζηδήμου Δημήτριος
Παπαναούμ Ζωή
Μπίκος Κωνσταντίνος
Μπονίδης Κυριάκος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συνεκπαίδευση; Στάσεις; Άτομα με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.); Παράγοντες συνεκπαίδευσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
276 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)