Ανάπτυξη μεθοδολογιών αποφυγής συγκρούσεων αυτόνομων αεροσκαφών: εφαρμογή στη διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή παρουσιάζεται ένα νέο σύστημα αυτόνομης πλοήγησης αεροσκαφών σχεδιασμένο εξ' αρχής για την εφαρμογή στη Διαχείριση Εναέριας Κυκλοφορίας. Στόχος της εργασίας είναι η αντιμετώπιση της διαρκώς αυξανόμενης εναέριας κυκλοφορίας, μεταβιβάζοντας την αρμοδιότητα πρόβλεψης και έγκαιρης αποφυγής συγκρούσεων από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο κάθε, αυτόνομο πλέον, αεροσκάφος.Το προτεινόμενο σύστημα βασίζεται στη μεθοδολογία των Αποκεντρωμένων Συναρτήσεων Πλοήγησης (Decentralised Navigation Functions), η οποία επιλέχθηκε λόγω των αυστηρών θεωρητικών εγγυήσεων που προσφέρει αλλά και του μικρού υπολογιστικού κόστους της. Καθώς η μεθοδολογία αυτή έχει αρχικά αναπτυχθεί για την πλοήγηση ρομπότ, για την εφαρμογή της στην αυτόνομη πλοήγηση αεροσκαφών προτείνονται συγκεκριμένες επεκτάσεις και βελτιώσεις. Αυτές στοχεύουν αφ' ενός στη συμμόρφωση με τις ειδικές απαιτήσεις και πρακτικές της Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας και εφ' ετέρου στην προσαρμογή στα ιδιαίτερα κινηματικά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis presents a new methodology for the autonomous navigation of aircraft in Air Traffic Management (ATM) applications that relieves human air traffic controllers from the responsibility of conflict detection and resolution (CDR). Thus the increased future air traffic levels can be safely accommodated without CDR becoming a bottleneck.The proposed strategy is based on the Decentralised Navigation Functions methodology, chosen due to its formal conflict avoidance and convergence guarantees, along with its computational efficiency. This thesis builds upon this framework, originally developed for robot navigation, in order to derive a navigation algorithm that complies with the particular kinematics and constraints of aircraft and also takes into account the current practice used in ATM.First, a new way to construct Artificial Potential Fields using Decentralised Navigation Functions is presented, which integrates localised sensing, along with explicit and implicit prioritisation b ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40038
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40038
ND
40038
Εναλλακτικός τίτλος
Development of conflict avoidance algorithms for autonomous aircraft: applications in air traffic management
Συγγραφέας
Ρούσσος, Γιάννης (Πατρώνυμο: Παντελής)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Κυριακόπουλος Κωνσταντίνος
Παπαδόπουλος Ευάγγελος
Κρικέλης Νικόλαος
Αντωνιάδης Ιωάννης
Σαρίμβεης Χαράλαμπος
Παπαλάμπρου Γεώργιος
Δημαρόγκωνας Δήμος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Αυτόνομη πλοήγηση; Αποφυγής συγκρούσεων; Διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
193 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.