Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις της ειδικής θεωρίας της σχετικότητας με ψηφιακές τεχνολογίες

Περίληψη

Η Ειδική Θεωρία της Σχετικότητας αποτελεί μια από τις σημαντικότερες θεωρίες του 20ου αιώνα και έχει αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε το σύμπαν. Είναι μέρος πολλών προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και προτείνεται από πολλούς ερευνητές η ένταξη της στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η Ειδική Θεωρία της Σχετικότητας συνδυάζει τον χώρο και το χρόνο και καθώς μελετά αφηρημένα φαινόμενα οδηγεί τους μαθητές στο να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατανόηση των βασικών αρχών και των συνεπειών των αρχών αυτών. Σε αυτή τη διδακτορική διατριβή διακρίνουμε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζουμε την έρευνα που διενεργήσαμε προκειμένου να προσδιορίσουμε τις προαναφερθείσες δυσκολίες. Το δείγμα αποτελούταν από 45 φοιτητές, οι οποίοι δεν είχαν ως κύριο γνωστικό αντικείμενο τη Φυσική. Ο σκοπός της έρευνας μας ήταν να προσδιορίσουμε και να κατηγοριοποιήσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές όταν μελετούν τις βασικές αρχές της Ειδική Θεωρία της Σχετικότητας, καθώς και τις συνέπειες τους. Τα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Theory of Special Relativity is one of the most influential theories of the 20th century and has changed the way we view the world. It is part of many undergraduate curriculums and it is often suggested that it should be integrated into an upper secondary curriculum. Special Theory of Relativity combines time and space and as it describes abstract phenomena, students encounter several difficulties understanding its basic principles and consequences. This Phd thesis consists of two main parts. In the first part, we present the research that we conducted in order to detect the aforementioned difficulties. The sample consisted of 45 non-major physics undergraduate students. The purpose of our study was to determine and categorize the difficulties students face when they study the principles of the Theory of Special Relativity and its consequences. The results of our research indicate that student face many obstacles when trying to interpret phenomena described by the Special Relativity pr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39528
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39528
ND
39528
Εναλλακτικός τίτλος
Educational approaches to the theory of special relativity using digital technologies
Συγγραφέας
Γουσόπουλος, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Σωτήριος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Καλκάνης Γεώργιος
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Τόμπρας Γεώργιος
Λόντος Χαράλαμπος
Κώτσης Κωνσταντίνος
Βαβουγυιός Διονύσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ειδική θεωρία της σχετικότητας; Εκπαιδευτικές προσομοιώσεις; Εκπαιδευτικές ψηφιακές τεχνολογίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
160 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)