Αξιοποιώντας Web 2.0 εργαλεία, μέσω των κοινωνικο-πολιτισμικών προοπτικών του εποικοδομητισμού, στη διδασκαλία γεωγραφικών και περιβαλλοντικών θεμάτων: διεπιστημονική μελέτη περίπτωσης σε δύο σχολεία

Περίληψη

Το πρώτο μέρος της παρούσας μελέτης αναφέρεται στη συμβολή της γεωγραφικής και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην ανάπτυξη γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων των νέων, στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης και του ψηφιακού γραμματισμού των κοινωνιών του κόσμου. Ακόμη, αναφέρεται και στην προσπάθεια δημοκρατικής διάδοσης της προαναφερθείσας συμβολής σε νέους, μέσω Web 2.0 εφαρμογών, πρακτικών και προεκτάσεων. Έτσι εντοπίστηκαν συγκεκριμένοι προβληματισμοί ως προς τη συμμετοχή των νέων σε ερευνητικές και συνεργατικές δράσεις με τη χρήση Web 2.0 εφαρμογών, στο πλαίσιο της γεωγραφικής και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για την αειφορία, μέσω της κοινωνικο-πολιτισμικής εποικοδομητικής άποψης της μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, οι προβληματισμοί αφορούν στον τρόπο αλληλεπίδρασης των νέων, εφαρμόζοντας Web 2.0 εργαλεία και πώς αυτός μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση της μαθησιακής τους διαδικασίας. Συνακόλουθα, η μελέτη εξέτασε τα παρακάτω ερευνητικά ερωτήματα: α) Αναπτύχθηκαν μορφές κοινωνικής αλληλεπίδραση ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The first part of this study refers to the contribution of geographic education in the development of knowledge, attitudes and skills for environmental protection in the context of sustainable development of the world's societies and the democratizing of its dissemination to the web 2.0 users through sociocultural constructivist view of learning. Thus, specific concerns identified regarding the young people participation in research and collaborative actions using Web 2.0 applications, in the context of geographical and environmental education for sustainability, through sociocultural constructivist view of learning. In particular, the concerns relating to the way of the young people interaction using an educational online environment and how it can help to improve their learning process. Accordingly, the study considered the following research questions: a. Does the social interaction forms among students develop in the context of their research geographical and environmental action u ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38169
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38169
ND
38169
Εναλλακτικός τίτλος
Using Web 2.0 tools, through sociocultural perspectives of constructivism in teaching geography and environmental issues: transdisciplinary case study in two schools
Συγγραφέας
Εξάρχου, Εύη (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Γεωγραφίας
Εξεταστική επιτροπή
Κλωνάρη Αικατερίνη
Λαμπρινός Νικόλαος
Βαϊτης Μιχαήλ
Σουλακέλλης Νικόλαος
Ιωσηφίδης Θεόδωρος
Καβρουδάκης Δημήτριος
Γαλάνη Αποστολία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γεωγραφική και περιβαλλοντική εκπαίδευση; Κοινωνικο-πολιτισμικός εποικοδομητισμός; Αειφόρος ανάπτυξη; Ψηφιακός γραμματισμός; Αλληλεπίδραση; Ανάλυση κοινωνικών δικτύων; Ποσοτική ανάλυση περιεχομένου; Εποικοδομητισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
158 σ., εικ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)