Δημιουργία κοινοτήτων μάθησης και διαλόγου στο σχολείο για την ανάπτυξη γλωσσικών και ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων στο πλαίσιο του μαθήματος της γλωσσικής έκφρασης με την παιδαγωγική αξιοποίηση συνεργατικών περιβαλλόντων μάθησης των νέων τεχνολογιών

Περίληψη

Η μελέτη μας στηρίχθηκε στις σύγχρονες θεωρίες του Κοινωνικού Εποικοδομισμού και της Χειραφετικής μάθησης. Όσο αφορά στη γλωσσοδιδακτική μέθοδο ακολουθήθηκε μια εκλεκτική προσέγγιση που αξιοποίησε αρχές από τις θεωρίες του Κριτικού εγγραμματισμού, της Κειμενοκεντρικής Προσέγγισης, των Πολυγραμματισμών και της Διαμεσολαβητικής Παιδαγωγικής. Η ψυχο-κοινωνική διάσταση της διδασκαλίας στηρίχθηκε στις αρχές της προσωποκεντρικής προσέγγισης της ανθρωπιστικής μάθησης και της Ομαδοσυνεργατικής μεθόδου. Οι αρχές της θεωρίας της Eγκαθιδρυμένης Mάθησης εφαρμόστηκαν στη διαμεσολάβηση των σύγχρονων ηλεκτρονικών περιβαλλόντων στη μάθηση και τη συνεργασία. Το «Πρόγραμμα Ανάπτυξης Επιχειρηματολογικού Λόγου σε Συνεργατικά Ηλεκτρονικά Περιβάλλοντα Μάθησης» υλοποιήθηκε σε δύο τμήματα της ΣΤ΄ τάξης αστικής περιοχής της Ανατολικής Αττικής σε πραγματικές συνθήκες σχολικής τάξης, ως έρευνα δράσης, με σκοπό την ανάπτυξη του επιχειρηματολογικού λόγου των μαθητών ως μέσο ανάπτυξης της κριτικής σκέψης, της ηθικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Our study was based on modern theories of Social Constructivism and Emancipatory learning. In terms of the language teaching method, we followed an eclectic approach that adopted principles from the theories of Critical Literacy, the Text-Centred Approach, Multiliteracies and Pedagogical Mediation. The psychosocial dimension of teaching was based on the principles of person-centred education and Collaborative-group techniques. The principles of the Situated Cognition theory were applied in the mediation of modern online environments in learning and collaboration. The “Argumentation Development Program in Online Collaborative Learning Environments” was implemented in two Grade 6 classes in a suburban area in the East Attica Region under real classroom conditions, as an action research, aimed at the development of argumentative speech in students as a means for developing critical thought, moral judgement and psychosocial skills with the cooperation of online environments.For an eight-mo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38167
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38167
ND
38167
Εναλλακτικός τίτλος
Creation of learning and dialogue communities in schools for the development of linguistic and psychosocial skills within the context of linguistic expression courses with the pedagogical use of collaborative learning environments provided through new technologies
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Βασιλική του Γρηγόριος
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Ράπτης Αριστοτέλης
Σπανός Γεώργιος
Δημητρακοπούλου Αγγελική
Νάκας Αθανάσιος
Φασούλης Κωνσταντίνος
Κυρίδης Αργύρης
Μυλωνάκου-Κεκέ Ηρώ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επιχειρηματολογικός λόγος; Συνεργατικά ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης; Κριτική σκέψη; Ηθική κρίση; Ψυχοκοινωνικές δεξιότητες; Γραπτός λόγος; Δημοτικό σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
588 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)