Ο σχολικός κήπος ως πεδίο εισόδου αλλαγών για την εξέλιξη του σχολείου στην κατεύθυνση της αειφορίας

Περίληψη

Σκοπός της εργασίας υπήρξε η διερεύνηση δράσεων οι οποίες μπορούν να προωθήσουν αλλαγές που να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένα κριτήρια εξέλιξης του σχολείου σε αειφόρο/βιώσιμο σχολείο, και οι οποίες αφορούν σε δύο επίπεδα σύμφωνα με την κατάταξη των Βreiting, Μayer και Mogensen (2005): στην αλλαγή της διδακτικής προσέγγισης και στο άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινότητα. Το ερευνητικό ενδιαφέρον εστιάστηκε σε δράσεις των μαθητών/τριών για τη συμμετοχική αναμόρφωση του σχολικού υπαίθριου χώρου μέσω του σχεδιασμού, της κατασκευής, της συντήρησης και της εκπαιδευτικής αξιοποίησης του σχολικού κήπου. Ως ερευνητική μέθοδος χρησιμοποιήθηκε η έρευνα δράσης, η οποία εφαρμόστηκε για μια σχολική χρονιά στη Γ΄ τάξη ενός δημοτικού σχολείου ημιαστικής περιοχής του νομού Θεσσαλονίκης. Ο ερευνητής συμμετείχε με διττό ρόλο στην ερευνητική προσπάθεια, τόσο ως ερευνητής όσο και ως δάσκαλος της τάξης. Η κριτική, στοχαστική αποτίμηση των αποτελεσμάτων της έρευνας ανέδειξε ότι η εκπαιδευτική αξιοποίησ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation`s aim has been to scrutinize actions which may promote changes that meet certain criteria of evolution of the school to sustainable school, and which refer to two levels according the Breiting, Mayer and Mogensen (2005) classification: the change of the teaching approach and the opening of the school to the community. The interest of the research has been focused on the pupils` activities who participated in the reforming of the outdoor area of the school by planning, creating, maintaining and utilizing the school garden. The method used for the research is “action research” and it was implemented for one school year on the 3rd class of an elementary school in a semi-urban area in the Prefecture of Thessaloniki. The researcher played a dual role in the researching venture, as he was not only the researcher but the teacher of the class as well. The critical, thoughtful assessment of the participatory planning, creation and, maintenance of a school garden may lead to ch ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38144
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38144
ND
38144
Εναλλακτικός τίτλος
The school garden as a field for entering changes aiming at the evolution of the school in the direction of sustainability
Συγγραφέας
Γαρίτσης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ταμουτσέλη Κωνσταντία
Λαμπρινός Νικόλαος
Λιάμπας Αναστάσιος
Γερμανός Δημήτριος
Φλογαΐτη Ευγενία
Ράγκου Πολυξένη
Τσαλικίδης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικός κήπος; Αειφορία; Αειφόρο βιώσιμο σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
352 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)