Νεανική παραβατικότητα και σχολείο: μορφές παραβατικής συμπεριφοράς και κοινωνικός έλεγχος μαθητών - μαθητριών γυμνασίων και λυκείων της Αθήνας: ο ρόλος του σχολείου

Περίληψη

Ο σκοπός της μελέτης αυτής είναι να ερευνηθούν εμπειρικά οι μορφές απόκλισης από τους σχολικούς κανόνες και παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών γυμνασίων και λυκείων της Αθήνας, καθώς και η άσκηση του επίσημου και ανεπίσημου κοινωνικού ελέγχου σε αυτούς.Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκαν «εμπερικοί δείκτες» που περιελάμβαναν συγκεκριμένες (καθορισμένες) μορφές αντικοινωνικών-παραβατικών συμπεριφορών ως μεταβλητές. Έτσι, διαμορφώθηκαν ο δείκτης σχολικής απόκλισης, ενδοσχολικής και εξωσχολικής παραβατικής συμπεριφοράς και ο δείκτης θυματοποίησης.Οι βασικές θεωρητικές προτάσεις που διερευνήθηκαν, στη βάση των προαναφερόμενων εμπειρικών δεικτών, αφορούσαν σε θεωρητικές υποθέσεις ελέγχου για τις σχέσεις που συνδέει τις μορφές της σχολικής παρέκκλισης, της παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών μέσα στο σχολείο και εκτός του σχολείου με: α) τη δομή και λειτουργία του σχολικού πλαισίου (σχολικοί κανόνες, σχολικό πρόγραμμα, διδακτική διαδικασία , συμμετοχή στη σχολική ζωή, τις σχέσεις κ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this study is to empirically search forms of deviation from school rules and delinquent behavior of students ( high school and lyceum) in Athens as well as the practice of formal and informal social control on them.To this end "empirical indicators" are crated that included specific (defined) forms of antisocial-delinquent behavior as variables. Thus, four indicators are created,: school deviance indicator , in- school delinquent indicator, outside school delinquent indicator and victimization indicator.The basic theoretical statements based on the mentioned empirical indicators relating to control theoretical assumptions about relations between the types of school deviance, delinquent behavior in- school and outside the school, are compare with:a) the structure and function of the school context (school rules, curriculum, teaching process, involvement in school life, relations among students, etc.)b) school performance and school failure.c) the formal and informal social co ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37980
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37980
ND
37980
Εναλλακτικός τίτλος
Juvenile delinquency and school: types of delinquent behavior and students’ social control of high school and Lyceum in Athens: the role of school
Συγγραφέας
Ταμιχτσής, Ιωάννης του Γεώργιος
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών & Ψυχολογίας. Τμήμα Κοινωνιολογίας. Τομέας Εγκληματολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Φαρσεδάκης Ιάκωβος
Μαγγανάς Αντώνιος
Λάζος Γρηγόριος
Αρτινοπούλου Βασιλική
Λαμπροπούλου Ευσταθία
Τσίγκανου Ιωάννα
Χάϊδου Ανθοζωή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΝομική Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Νεανική παραβατικότητα; Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑ.Λ; Κοινωνικός έλεγχος; Σχολικοί κανόνες; Εκπαιδευτικός; Σχολείο; Ποσοτική έρευνα; Σχολική πειθαρχία; Ανάλυση διακύμανσης; Σχολική απόκλιση; Θυματοποίηση ανηλίκων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xii, 766 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)