Διερεύνηση των ψυχοκοινωνικών και εκπαιδευτικών χαρακτηριστικών ανηλίκων με παραβατική συμπεριφορά και προσδιορισμός κριτηρίων για την ανάπτυξη ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης

Περίληψη

Το πρόβλημα της νεανικής παραβατικότητας παρουσιάζει αύξηση σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η επιτακτική ανάγκη για την αντιμετώπισή του προκύπτει από τις καταστροφικές συνέπειες που έχει για τον ίδιο τον παραβάτη, αλλά και για την κοινωνία στο σύνολό της. Ο διεθνής προβληματισμός για την υποτροπή των ανήλικων παραβατών αποδεικνύει πως οι μέχρι τώρα πρακτικές είναι αναποτελεσματικές. Η ανασκόπηση της διεθνούς έρευνας καταδεικνύει ότι οι εμπεριστατωμένες παρεμβάσεις θεωρούνται απαραίτητες, ενώ ο αριθμός των ερευνών κρίνεται περιορισμένος στις περισσότερες χώρες του δυτικού κόσμου συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των ψυχοκοινωνικών και εκπαιδευτικών χαρακτηριστικών των ανήλικων παραβατών και ο προσδιορισμός κριτηρίων για την ανάπτυξη αποτελεσματικών προγραμμάτων ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης για ανήλικους παραβάτες. Η έρευνα διεξήχθη τον Απρίλιο του 2013 στα γυμνάσια της Ελλάδας που λειτουργούν μέσα σε φυλακές. Το δείγμα αποτέλεσαν 45 μαθητέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The phenomenon of juvenile delinquency is increasing at a global level, and the urgent need to deal with it results from its devastating consequences for the offender himself, but also for society as a whole. International reflection on the recidivism of juvenile offenders shows that the practices so far are ineffective. The review of international bibliography shows that evidence based interventions are considered necessary, while research is considered to be limited in most western countries, including Greece. The main purpose of the present study is to investigate the psychosocial and educational characteristics of juvenile delinquents and to define criteria for the development of effective psycho-pedagogical intervention programs for juvenile offenders. The study was conducted in April 2013 in the high schools of Greece operating in prisons. The sample consisted of 45 male pupils aged 16-19 and their 20 teachers, 12 men and 8 women with average training experience of 11 years and a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44631
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44631
ND
44631
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating the psychosocial and educational characteristics of juvenile delinquents and defining criteria for the development of psycho-educational intervention
Συγγραφέας
Ζαχαρογέωργα, Τιμόκλεια του Γεώργιος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδάτος Ιωάννης
Πολυχρόνη Φωτεινή
Αντωνίου Αλέξανδρος - Σταμάτιος
Γαλανάκη Ευαγγελία
Κουρκούτας Ηλίας
Αναγνωστόπουλος Δημήτριος
Αλευριάδου Αναστασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Νεανική παραβατικότητα; Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά; Ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση; Κριτήρια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxv, 437 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)