Πεποιθήσεις και στάσεις των μαθητών του Λυκείου για τα μαθηματικά, παράγοντες που τις διαμορφώνουν και σύνδεσή τους με τη μαθηματική επίδοση

Περίληψη

Οι συναισθηματικοί παράγοντες των μαθητών και η σύνδεσή τους με τημάθηση και κατανόηση των Μαθηματικών, είναι ένα ευρύ και ενδιαφέρον πεδίο τηςΔιδακτικής και Μεθοδολογίας των Μαθηματικών, όπως επιβεβαιώνεται από τηδιεθνή και ελληνική βιβλιογραφία. Στην έρευνά μας αυτή μελετάμε τιςπεποιθήσεις, αντιλήψεις και στάσεις των μαθητών του Λυκείου για τα Μαθηματικά καιτον τρόπο μελέτης των Μαθηματικών. Διερευνούμε επίσης τους παράγοντες πουδιαμορφώνουν τις πεποιθήσεις και στάσεις των μαθητών για τα Μαθ/κά. Εστιάζουμεακόμη στο φόβο των μαθητών για τα Μαθηματικά και τους λόγους που τονπροκαλούν, στην πρόθεση επιλογής των Μαθηματικών ως προαιρετικού μαθήματοςκαι στους λόγους που θα το επέλεγαν, καθώς και στη μεταβολή ή μη τουενδιαφέροντος των μαθητών για τα Μαθηματικά στις τάξεις του Λυκείου και τουςλόγους που την προκαλούν. Τέλος διερευνούμε τη σύνδεση όλων των παραπάνωπαραμέτρων με την επίδοση στα Μαθηματικά.Η έρευνά μας έγινε σε δύο στάδια: Στο πρώτο στάδιο πραγματοποιήθηκεπιλοτική έρευνα, που ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The affective domain and its connection with learning and studying of Mathematics, as it comes from the international and Greek literature, is of great interest for the research in Mathematics Education. In our inquiry, we studiedstudents’ beliefs and attitudes concerning Mathematics of 10th, 11th and 12th grade (16,17, 18 years old), and their ways and strategies of studying and learning Mathematics.We focused, especially, on the factors which contribute in students’ beliefs andattitudes formation and development. Our interest has been focused similarly on theinvestigation of three other important variables: Students’ fear for Mathematics andreasons that invoke it, students’ intention to choose Mathematics as an optional courseof studies and students’ interest-stability about Mathematics, during their studies atlyceum. We, also, investigated if there is any correlation among students’ beliefs andattitudes concerning Mathematics, their ways and strategies of studying and theirmathemati ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37884
ND
37884
Εναλλακτικός τίτλος
Students' beliefs and attitudes towards Mathematics, factors which contribute to their development and how they are connected with mathematical achievement
Συγγραφέας
Καπετανάς, Ελευθέριος Ευστράτιος
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών. Τομέας Διδακτικής των Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Ζαχαριάδης Θεοδόσιος
Γιαννακούλιας Ευστάθιος
Πόταρη Δέσποινα
Σακονίδης Χαράλαμπος
Σιάννης Φώτιος
Χρήστου Κωνσταντίνος
Ψυχάρης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πεποιθήσεις; Στάσεις; Μαθητές Λυκείου; Μαθηματικά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
356 σ., εικ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα