Η ανάλυση της επιχειρηματολογίας των καθηγητών μαθηματικών ως εργαλείο μελέτης της επαγγελματικής τους γνώσης

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εξέτασε τις βασικές συνιστώσες της Παιδαγωγικής Γνώσης του Περιεχομένου (ΠΓΠ) τριών δασκάλων μαθηματικών. Ειδικότερα, εξέτασε τους δείκτες της ΠΓΠ οι οποίοι καθορίστηκαν μέσα από ένα θεωρητικό πλαίσιο βασιζόμενο στην κατηγοριοποίηση της Ball και των συνεργατών της, κατάλληλα τροποποιημένο για δασκάλους μαθηματικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η μελέτη εστίασε στην επιχειρηματολογία που ανέπτυξαν τα υποκείμενα της έρευνας μιλώντας για διδακτικά και παιδαγωγικά θέματα. Χρησιμοποιήθηκαν δυο σημαντικά αναλυτικά εργαλεία αποδόμησης των επιχειρημάτων, το θεωρητικό μοντέλο του Toulmin και για πρώτη φορά στο χώρο της μαθηματικής διδακτικής, η θεωρία των σχημάτων επιχειρημάτων. Ταυτόχρονα, η έρευνα διερεύνησε τη δυναμική πλευρά της μεταβολής των χαρακτηριστικών των επιχειρημάτων των υποκειμένων κατά τη διάρκεια ενός μεταπτυχιακού εξαμηνιαίου μαθήματος Διδακτικής του Απειροστικού Λογισμού. Το πλαίσιο στο οποίο συντελέστηκε η έρευνα ήταν το μεταπτυχιακό μάθημα της Διδακτικής του ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

We examined the main components of Pedagogical Content Knowledge of three secondary school mathematics teachers. We used the theoretical framework of Ball et al. concerning the categorization of teachers pedagogical knowledge in adjunction with analytical tools from Toulmin argumentation theory and argumentation schemes. We analyzed teachers responses through a semester long master's degree class held at the University of Athens. The subjects were given handouts, they were interviewed and the classes were all video recorded. All the data were analyzed in qualitative and quantitative terms (SPSS was used). The results demonstrated a significant change in the depth and quality of their arguments
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28981
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28981
ND
28981
Εναλλακτικός τίτλος
Argumentation analysis of mathematics teachers as a tool for studying their professional knowledge
Συγγραφέας
Μεταξάς, Νικόλαος Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Ζαχαριάδης Θεοδόσιος
Γιαννακούλιας Ευστάθιος
Πόταρη Δέσποινα
Παπασταυρίδης Σταύρος
Σακονίδης Χαράλαμπος
Σπύρου Παναγιώτης
Τριανταφυλλίδης Τριαντάφυλλος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Μαθηματικά
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επιχειρηματολογία; Καθηγητές μαθηματικών; Επαγγελματική γνώση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
518 σ., πιν., γραφ., ευρ.