Η ανάπτυξη της γεωμετρικής σκέψης μέσα από τη χρήση αλληλεπιδραστικών τεχνικών και μετασχηματισμών σε υπολογιστικό περιβάλλον: συνδεόμενες οπτικές ενεργές αναπαραστάσεις

Περίληψη

Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζεται το πρόβλημα της κατανόησης της γεωμετρίας που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εξετάζεται πώς η θεωρία των van Hiele μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τη σχεδίαση υποστηρικτικών υλικών του Προγράμματος Σπουδών. Σε μια σύντομη ανάλυση συμπεραίνεται ότι η εκπαίδευση των μαθηματικών πρέπει να είναι μια διαδικασία δυναμικής επανεφεύρεσης και εξετάζεται πώς το λογισμικό δυναμικής γεωμετρίας και η εφαρμογή της έννοιας των Συνδεόμενων Οπτικών Ενεργών Αναπαραστάσεων (ενδεικτικά Patsiomitou, 2008a,b 2010) συντείνουν στην επανεφεύρεση της γνώσης. Η σύνθεση του δυναμικού Υποθετικού Μαθησιακού Μονοπατιού (δ-ΥΜΜ) ως διαδικασίας σχεδιασμού και ανασχεδιασμού (ενδεικτικά Patsiomitou, 2010, 2012) στο λογισμικό δυναμικής γεωμετρίας που προτείνεται στη παρούσα μελέτη, αποτελεί μια πρωτότυπη προσέγγιση η οποία δεν έχει ελεγχθεί ερευνητικά σε στατικό ή δυναμικό περιβάλλον. Εξετάζονται ποιες αλληλεπιδραστικές τεχνικές από την κατηγοριοποίηση των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the current study, the problem that secondary school geometry students face is presented, and it also investigated how the van Hiele theory can contribute as a base for the design of supportive materials in a classroom curriculum. In a short review it is concluded that a mathematics education must be a process of dynamic reinvention, and it also investigated how dynamic geometry software and the meaning of Linking Visual Active Representations (e.g., Patsiomitou, 2008a,b 2010) lead to students’ reinvention of knowledge. The synthesis of the Dynamic Hypothetical Learning Path as a process of design and redesign in the dynamic geometry software (Patsiomitou, 2010, 2012) is a prototype approach that has not been investigated in a static or dynamic environment. The study investigated the interaction techniques that influenced the design of the activities in the Dynamic Hypothetical Learning Path. Moreover, the meanings of the dynamic point, segment, (Patsiomitou, 2011, 2012) and the se ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35816
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35816
ND
35816
Εναλλακτικός τίτλος
The development of students' geometrical thinking through transformational processes and interaction techniques in a dynamic geometry environment: linking visual active representations
Συγγραφέας
Πατσιομίτου, Σταυρούλα (Πατρώνυμο: Σωτήριος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Εμβαλωτής Αναστάσιος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Χρίστου Κωνσταντίνος
Κώτσης Κωνσταντίνος
Πίττα – Πανταζή Δήμητρα
Τάτσης Κωνσταντίνος
Μαυρίδης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δυναμική γεωμετρία; Αλληλεπιδραστικές τεχνικές; Συνδεόμενες οπτικές ενεργές αναπαραστάσεις; Επίπεδα Van Hiele; Μετασχηματισμοί
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
551 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)