Συναρτησιακή προσέγγιση βασικών μαθηματικών εννοιών στο γυμνάσιο

Περίληψη

Η διατριβή έχει ως αντικείμενό της τη διδασκαλία και τη μάθηση βασικών μαθηματικών εννοιών στο Γυμνάσιο μέσω μιας συναρτησιακής προσέγγισης σε ένα πλαίσιο επίλυσης προβλήματος. Ο γενικός σκοπός αυτής της μελέτης είναι ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση μιας διδακτικής πρότασης για τις αρχικές έννοιες της σχολικής άλγεβρας, όπως η συνάρτηση, η εξίσωση και η ανίσωση, με βάση τις πολλαπλές αναπαραστάσεις της συνάρτησης. Ο σχεδιασμός έγινε με βάση ένα συγκεκριμένο θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο ελήφθησαν υπόψη και τα σχετικά αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας. Η αξιολόγηση της διδακτικής πρότασης έγινε κυρίως με ένα ποιοτικό τρόπο μέσω ατομικών συνεντεύξεων με επιλεγμένους μαθητές από την τάξη, στην οποία πραγματοποιήθηκε η διδακτική παρέμβαση. Από τα στοιχεία της αξιολόγησης διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές σημείωσαν σημαντική βελτίωση ως προς την κατανόηση και το χειρισμό της αλγεβρικής παράστασης και οι περισσότεροι από αυτούς κατάφεραν να επιτύχουν μια ισχυρή εννοιολογική σύνδεση μεταξύ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this study is twofold: First to describe an introductory course to algebra for 13-year old students which was designed in order to enhance their problem solving abilities and which partly was based on the functional approach. This course was implemented and tested in the real conditions of the classroom. Second to present the impact of this course concentrating on one student, considering him as a representative of a students’ sample and widening the conclusions, to some extent, for the majority of the students. The evidence showed that the students were able to use the graphic, table and letter-symbolic representations not only to solve all the problems in an introductory algebra level but also to form the associate equations and find their solution from their graphic representations. We also have evidence that the possibility of the extension of our approach to the solution of abstract equation demands a process of abstraction. For this reason we propose that this extensio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20668
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20668
ND
20668
Εναλλακτικός τίτλος
Functional approach to basic mathematical concepts in junior high school
Συγγραφέας
Βερύκιος, Πέτρος (Πατρώνυμο: Γ.)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Φαρμάκη Βασιλική
Αθανασιάδης Χριστόδουλος
Αυγερινός Ευγένιος
Γιαννακούλιας Ευστάθιος
Ζαχαριάδης Θεοδόσιος
Νεγρεπόντης Στυλιανός
Σακονίδης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Μαθηματικά
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική άλγεβρα; Συναρτήσεις; Εξισώσεις; Ανισώσεις; Διδακτικό μοντέλο; Προσεγγίσεις στην άλγεβρα; Επίλυση προβλημάτων; Αναπαραστάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
iv, 392 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)