Τα σχολικά βιβλία των θρησκευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (1974-2006): διαχρονική έρευνα υπό το πρίσμα της εκπαίδευσης για την ειρήνη και τα δικαιώματα του ανθρώπου

Περίληψη

Με βασική παραδοχή ότι το μάθημα των Θρησκευτικών είναι «φρονηματιστικό», το θεωρητικό και ιστορικό πλαίσιο της έρευνας αποτελούν η Παιδαγωγική της Ειρήνης, το πλαίσιο της περιόδου 1974-2006 στην Ελλάδα, το μάθημα των Θρησκευτικών, το σχολικό βιβλίο ως μέσο διδασκαλίας και ως αντικείμενο έρευνας και η Διεθνής Έρευνα Σχολικών Βιβλίων. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων των Θρησκευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της μεταπολιτευτικής περιόδου (1974-2006) υπό το πρίσμα της Εκπαίδευσης για την Ειρήνη. Υλικό της έρευνας αποτέλεσαν εικοσιένα (21) σχολικά βιβλία Θρησκευτικών Γυμνασίου και Λυκείου της μεταπολιτευτικής περιόδου. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η Ποιοτική Ανάλυση Περιεχομένου με την οποία διερευνήθηκαν πώς προβάλλεται η Ειρήνη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, ποιες μορφές βίας (άμεσης και δομικής) παρουσιάζονται και πώς, και ποια είναι η εικόνα του Ορθόδοξου εθνικού «εαυτού» σε αντιπαραβολή με τον ομόδοξο, ετερόδοξο και αλλόθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Taking into account that the subject of Religious Education aims at boosting people’s morale, Education for Peace, the context of the period 1974-2006 in Greece, the subject of Religious Education, the school textbook as a means of instruction and as an object of research work as well as the International Research of school textbooks constitute the theoretical and historical base of the research work. The purpose of this research work is to investigate the content of the school textbooks of Religious Education in secondary Education of the political changeover period (1974-2006) in the light of the Education for Peace. Twenty one Gymnasium and Lyceum school textbooks of Religious Education of the political changeover period were used as research material. The method used is the Qualitative Content Analysis through which the following facts were investigated: how peace and human rights are promoted, which forms of violence (direct and structural violence) are presented and how, and fina ...
περισσότερα
Τσέκου, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Αλέξανδρος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπονίδης Κυριάκος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Τσιρώνης Χρήστος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Χοντολίδου Ελένη
Κεσίδου Αναστασία
Φούκας Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παιδαγωγική της ειρήνης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
421 σ., εικ.
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παιδαγωγική της ειρήνης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
421 σ., εικ.