Κοινωνική εργασία με ομάδες στην εκπαίδευση: μια έρευνα – δράση για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εστιάζει στις εφαρμογές της κοινωνικής εργασίας στην εκπαίδευση με στόχο την πρόληψη και την έγκαιρη αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού υπό το πρίσμα της συστημικής θεωρίας μέσω της μεθόδου της κοινωνικής εργασίας με ομάδες. Οι θεωρητικές προσεγγίσεις της κοινωνικής εργασίας, οι αξίες και οι μέθοδοι παρέμβασης, αποτέλεσαν το κύριο πρίσμα θεώρησης και αντιμετώπισης του φαινομένου στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής.Μελετά το φαινόμενο της επιθετικότητας μεταξύ ομηλίκων σε τέσσερα πολυπολιτισμικά σχολεία και στη συνέχεια, βασισμένη στα ευρήματα της μελέτης αυτής σχεδιάζει και εφαρμόζει μια παρέμβαση για την πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου σε δύο από αυτά. Αποσκοπεί στην ανάληψη δράσης – παρέμβασης κοινωνικής εργασίας για την ομαλότερη δυνατή ψυχοκοινωνική ένταξη και τη μεγιστοποίηση των ωφελημάτων από τη συμμετοχή στην ομάδα τάξη ως μέσο πρόληψης εμφάνισης και έγκαιρης παρέμβασης στο φαινόμενο του εκφοβισμού. Σκοπός της ήταν η ενδυνάμωση των μαθητών τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis focuses on school social work theory and practice aiming at prevention and early intervention of school bullying. Systems theory and strength’s based model consists of the main theoretical framework while group social work was the methodology of practice. Social work theories, values and methodology of intervention where the main framework of consideration and copying with bullying within the context of the present thesis.The phenomenon of bullying among students has been studied in four intercultural primary schools. Based on the results of the study, an intervention has been designed, implemented and evaluated. The main purpose of the intervention was the students’ psychosocial inclusion and empowerment through their participation in the group. Group is conceived as a mean of prevention and early intervention concerning the school bullying phenomenon. The aim was the student’s empowerment through the development of social skills and reinforcement of personal, psych ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29065
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29065
ND
29065
Εναλλακτικός τίτλος
School social group work: an action research for the prevention of bullying at schools
Συγγραφέας
Κατσαμά, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Κανδυλάκη Αγάπη
Καλλινικάκη Θεανώ
Παπαστυλιανού Αντωνία
Τσαϊρίδης Χαράλαμπος
Καραγκούνης Βασίλειος
Ανδρέου Ελένη
Λεονταρή Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Kοινωνική εργασία στην εκπαίδευση; Εκφοβισμός; Δεξιότητες; Πρόληψη; Πολυπολιτισμικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
410 σ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)