Παιδαγωγική αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων του δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Με την έρευνα αυτή επιχειρείται μια ποιοτική και ποσοτική αξιολόγηση ενός σχολικού εγχειριδίου ως προς την καταλληλότητά του για διδασκαλία, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. Ως πεδίο εφαρμογής χρησιμοποιήθηκε το σχολικό εγχειρίδιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου και η έρευνά μας επικεντρώθηκε στον προσδιορισμό του βαθμού καταλληλότητας αυτού του σχολικού εγχειριδίου για τη διδασκαλία του ομώνυμου μαθήματος, ενώ σε ένα δεύτερο επίπεδο προσδοκά να αποτελέσει τη βάση ενός εργαλείου με το οποίο θα μπορούν οι εμπλεκόμενοι στη διδασκαλία να αξιολογούν ένα σχολικό εγχειρίδιο και να ελέγχουν το βαθμό καταλληλότητάς του για να διδαχθεί. Στην παρούσα έρευνα: α) παρουσιάζονται και αναλύονται κριτήρια αξιολόγησης σχολικών εγχειριδίων και προτείνεται μια φόρμα αξιολόγησης με βάση αυτά τα κριτήρια, β) επιχειρείται αξιολόγηση του σχολικού εγχειριδίου της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, η οποία α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study attempts a qualitative and quantitative evaluation of a textbook, as regards its teaching suitability, based on specific criteria. The domain of application was provided by the school textbook used in the subject of Social and Political Education for the last two classes of Primary School. The study focuses on defining the degree of suitability of this textbook for teaching the aforementioned subject, and secondarily aims to constitute the foundation of an instrument which can be used by teaching practitioners in order to evaluate school textbooks and ascertain their degree of suitability for teaching. The present study: A. Presents and analyses evaluation criteria for school textbooks and puts forward an evaluation form based on these criteria. B. Attempts the evaluation of the school textbook for Social and Political Education at the last two grades of Primary School, which comprises: i. An a prion presentation and analysis by the researcher ii. The application of a readab ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25171
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25171
ND
25171
Εναλλακτικός τίτλος
Pedagogical evaluation of textbooks in primary school
Συγγραφέας
Παπαγιαννόπουλος, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Εξεταστική επιτροπή
Πανταζής Σπυρίδων
Ζαχαρής Δημήτριος
Μπρούζος Ανδρέας
Παπαιωάννου Απόστολος
Τριάντου Ιφιγένεια
Σακελλαρίου Μαριγούλα
Μπάκας Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικά εγχειρίδια; Κριτήρια αξιολόγησης σχολικών εγχειριδίων; Κοινωνική και πολιτική αγωγή; Αναγνωσιμότητα κειμένων; Συμπλήρωση ελλειπών κειμένων; Φόρμα αξιολόγησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
290 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)