Συστήματα εξυπηρέτησης με μεταβαλλόμενες παραμέτρους: υπολογιστικές τεχνικές και προβλήματα ελέγχου

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή παρουσιάζει αποτελέσματα που αφορούν τη στρατηγική συμπεριφορά των πελατών σε τρία διαφορετικά συστήματα εξυπηρέτησης. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη των συστημάτων εστιάζεται στον προσδιορισμό της στρατηγικής συμπεριφοράς των πελατών όσον αφορά το δίλημμα της εισόδου/αποχώρησης κατά την άφιξή τους στο σύστημα. Για να μοντελοποιηθεί η επιθυμία των πελατών για εξυπηρέτηση και η απροθυμία τους να περιμένουν στην ουρά για μεγάλο χρονικό διάστημα, εισάγεται στο σύστημα μια γραμμική δομή αμοιβής-κόστους. Επομένως, κάθε πελάτης υπολογίζει το αναμενόμενο καθαρό κέρδος του ως τη διαφορά του αναμενόμενου κόστους παραμονής στο σύστημα από την αμοιβή του λόγω εξυπηρέτησης και αποφασίζει αν θα εισέλθει σε αυτή ή θα αποχωρήσει δίχως να εξυπηρετηθεί. Θεωρούνται δύο περιπτώσεις, ανάλογα με το αν οι πελάτες λαμβάνουν την απόφασή τους με σκοπό τη μεγιστοποίηση του ατομικού τους κέρδους ή του κοινωνικού οφέλους.Το πρώτο μοντέλο της διατριβής παριστάνει ένα σύστημα με ολικές εξυπηρετήσεις, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This PhD thesis presents results regarding the strategic behavior of customers in three different service systems. Specifically, the study of these service systems aims at determining the strategic behavior of customers regarding the joining/balking dilemma upon arrival. To model the customers' desire for service and their unwillingness to wait in the queue, a linear cost-reward structure is imposed on these systems. Thus, every customer computes his expected net benefit as the reward from service minus the cost for waiting and decides between joining and balking (i.e. departing without being served). Two cases are considered, regarding the customers' objective. More concretely, their purpose might be the maximization of their individual expected net benefit or the maximization of the expected social benefit per time unit.The first model is a clearing system, which operates in an alternating environment. Every customer upon arrival and before making his decision, receives or does not r ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35325
ND
35325
Εναλλακτικός τίτλος
Service systems with varying parameters: computational techniques and control problems
Συγγραφέας
Μάνου, Αθανασία Ιωάννης
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών. Τομέας Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας
Εξεταστική επιτροπή
Οικονόμου Αντώνιος
Μηλολιδάκης Κωνσταντίνος
Μπουρνέτας Απόστολος
Παπαγεωργίου Χαράλαμπος
Φακίνος Δημήτριος
Μαγείρου Ευάγγελος
Κυριακίδης Επαμεινώνδας
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Μαθηματικά
Λέξεις-κλειδιά
Συστήματα εξυπηρέτησης; Στρατηγικές ισορροπίας; Στρατηγική συμπεριφορά; Κοινωνική βελτιστοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
141 σ., πιν., σχημ.