Νευροψυχολογικοί παράγοντες που επηρεάζουν την εκμάθηση μητρικής και ξένης γλώσσας

Περίληψη

Το φύλο, η επιλογή χεριού και το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται ένα άτομο σε σχέση με την εκμάθηση μιας γλώσσας, παραμένουν στο επίκεντρο της νευροψυχολογικής έρευνας για πολλά χρόνια, επειδή είναι παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν την ημισφαιρική εξειδίκευση για τη τη μητρική και μια δεύτερη γλώσσα. Στην παρούσα έρευνα, μελετήθηκε η επίδραση των τριών αυτών παραγόντων στην ασυμμετρία των εγκεφαλικών ημισφαιρίων με τη μέθοδο των οπτικών προκλητών δυναμικών και τη μέθοδο του ταχυστοσκοπίου. 64 άτομα, τα οποία χωρίστηκαν ομοιόμορφα σε ομάδες ανάλογα με το φύλο, την επιλογή χεριού και το επίπεδο στη δεύτερη γλώσσα, εξετάστηκαν με τις παραπάνω μεθόδους. Ζεύγη Ελληνικών και Αγγλικών λέξεων παρουσιάστηκαν σε οθόνη και ζητήθηκε από τους εξεταζόμενους να βρουν αν αυτές ομοιοκαταληκτούσαν ή είχαν κάποια νοηματική σχέση μεταξύ τους. Μετά την εφαρμογή της μεθόδου του ταχυστοσκοπίου, ο χρόνος αντίδρασης και ο αριθμός των λαθών ανά οπτικό πεδίο εκτιμήθηκαν. Μετά την εφαρμογή των οπτικών προκλητών δυναμι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Sex, handedness and proficiency attained in a language have remained in the focus of contemporary neuropsychological research as factors which influence cerebral lateralization.In the present study, the effects of sex, handedness and proficiency in the foreign and native language on the asymmetry ofthe cerebral hemispheres were investigated by means of visual evoked potentials and tachistoscope. 64 people, who were matched for sex, handedness and proficiency in the second language, were examined with both the above techniques. Pairs of Greek and English words were presented on a screen and they were asked to silently read and fmd whether they rhymed or had a semantic relationship.After application of the tachistoscopic technique, the reaction time and the number of correct responses per visual field were evaluated. After application of the visual evoked potentials technique, latencies and amplitudes of the N1(N75),PI(PI 00) and N2(N145) components were measured on the waveform recorded ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32515
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32515
ND
32515
Συγγραφέας
Ανδρέου, Γεωργία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2000
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Καραπέτσας Ανάργυρος
Αγγελόπουλος Ν.
Βλάχου Α.
Μολυβδάς Π.
Παπαδημητρίου Α.
Μήτσης Ν.
Σακκής Δ.
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μάθηση; Νευροψυχολογία; Μητρική (πρώτη) γλώσσα; Δεύτερη (ξένη) γλώσσα; Ψυχογλωσσολογία; Διγλωσσία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
265 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)