Σχολικά εγχειρίδια ιστορίας και διδασκαλία της ιστορίας στη γαλλική δευτεροβάθμια εκπαίδευση - College-Γυμνάσιο (1968-2008)

Περίληψη

Στόχος της διατριβής είναι η μελέτη, διερεύνηση και ανίχνευση 1ον των προγραμμάτων σπουδών ιστορίας στη Γαλλία (1968-2008) και 20ον των γαλλικών σχολικών εγχειριδίων ιστορίας (πρόγραμμα 2004-2008), χρησιμοποιώντας ποιοτικές και ποσοτικές μεθόδους ανάλυσης περιεχομένου, σε συνδυασμό με κριτική ανάλυση λόγου (discourse). Μελετά τις εξελίξεις στη γαλλική ιστοριογραφία κατά τον 20ο αιώνα και τη σχέση τους με τη σχολική ιστορία, τα εκπαιδευτικά γεγονότα που έλαβαν χώρα την περίοδο 1968-2008 στη Γαλλία και το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα. Διερευνά τις λογικές εκπόνησης των γαλλικών προγραμμάτων σπουδών ιστορίας για τη γενική εκπαίδευση, τους κύριους άξονες διδασκαλίας της ιστορίας στο collège και αξιολογεί τον τρόπο συγγραφής και παρουσίασης των περιεχομένων των γαλλικών σχολικών εγχειριδίων ιστορίας από ιστοριογραφική, διδακτική και παιδαγωγική άποψη. Καταλήγει σε συμπεράσματα που συμβάλλουν τόσο στη κατανόηση της διαφοροποίησης των προγραμμάτων σπουδών όσο και στην κατανόηση των βασικών χα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Objectif de la these est l’ étude et l’ exploration: 1. Des programmes d’ étude de l’ histoire en France (1968-2008) et 2. Des manuels français d’ histoire scolaire (programme 2004-2008). En utilisant des methods d’ analyse de contenu de recherché qualitative et quantitative avec l’ analyse critique du discours. Elle etudie l’ evolution de l’ historiographie français dan de 20 siecle et sa relation avec l’ histoire scolaire, les lois et les reformes éducatives qui ont eu lieu pendant la période 1968-2008 en France et le systeme éducatif français la these fait l’ enquête des principes d’ elaboration des programmes d’ etude de l’ histoire scolaire dans le secondaire, elle étudie les lignes principals de l’ enseignement de l’ histoire au college et evalue l’ écriture et la presentation du contenu des manuels français d’ histoire, selon un aspect historiographique, didactique et pédagogique. Elle about it à des conclusions qui aident a la comprehension de la diversification des programmes ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25852
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25852
ND
25852
Εναλλακτικός τίτλος
Manuels scolaires d' histoire et enseignement secondaire francais - College - Gymnassio (1968-2008)
Συγγραφέας
Γαλάνη, Χρυσούλα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Λεοντσίνης Γεώργιος
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Μενεγάκη Μαρία
Τριλιανός Αθανάσιος
Ταμπάκη Άννα
Κάββουρα-Σισσούρα Θεοδώρα
Ευθυμίου Λουκία
Λέξεις-κλειδιά
Προγράμματα σπουδών ιστορίας στη Γαλλία; Σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας στη Γαλλία; Διδασκαλία ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Διδακτική ιστορίας στη Γαλλία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
432 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)