ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (1950-1974)

Περίληψη

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΚΑΙ ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1950-1974. ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΤΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ, ΤΟ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟ, ΤΟ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ "ΖΗΤΗΜΑΤΑ" ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΕΙ Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΑΙΤΗΜΑ. ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΠΩΣ ΑΥΤΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑΝ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ 1952. ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ ΣΤΟΝ "ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ" Ο ΟΠΟΙΟΣ, ΣΥΜΦΩΝΑΜΕ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΠΙΣΗΜΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ "ΣΤΑΘΜΟΥΣ" ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ: Ο ΑΝ 1823/1951, Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ 1957-58, ΤΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑΤΑ 3971 ΚΑΙ 3973/1959,ΤΟ Ν.Δ. 4379/1964, Ο ΑΝ 59 ΚΑΙ 129/1967. ΣΤΟΝ ΕΠΙΛΟΓΟ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THIS STUDY EXAMINES THE OFFICIAL AND UNOFFICIAL EDUCATIONAL POLICY IN GREECE INRELATION TO THE DEMAND OF EDUCATIONAL REFORM IN THE PERIOD 1950-1974. THE MAININSTRUMENT OF THE STUDY IS THE CATEGORIZATION OF THE EDUCATIONAL IDEAS EXPRESSED BY THREE MAIN TENDENCIES, THE CONSERVATIVE, THE LIBERAL, AND THE LEFTIST. THESE TENDENCIES ARE SEEN MAINLY IN THE FRAME OF THE CONSTITUTION (1952) AND ESPECIALLY IN THE CONSTITUTIONAL TERM OF "GREEK- CHRISTIAN CIVILIZATION". AS THE MAIN INFLUENTIAL EPISODES FOR THE OFFICIAL AND UNOFFICIAL EDUCATIONAL POLICY ARE SEEN THE EDUCATIONAL ACTS 1823/1951, 3971/1959, 3973/1959, 4379/1964, 129/1967 AND THE REPORTS OF THE TWO EDUCATIONAL COMMITTEES 1957- 58, 1971-73. CONCLUDINGWE EXAMINE BRIEFLY THE EDUCATIONAL REFORM OF 1976-77 TRYING TO EXPLAIN THE REASONS FOR THE DELAYED REALIZATION OF AN EDUCATIONAL REFORM, WHICH ACTUALLY SHOULD HAVE BEEN COMPLETED MANY DECADES AGO.
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/1471
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/1471
Εναλλακτικός τίτλος
EDUCATIONAL POLICY AND EDUCATIONAL REFORM IN GREECE AFTER THE WAR (1950-1974)
Συγγραφέας
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Ημερομηνία
1990
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας. Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΤΕΡΖΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΞΩΧΕΛΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΡΑΣΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΖΙΩΓΟΥ-ΚΑΡΑΣΤΕΡΓΙΟ Υ
ΒΡΕΤΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ; ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ; ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ; Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση; ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ; ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ; Πολιτική κοινωνικοποιήση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά