Εκπαιδευτική πολιτική και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη μεταπολεμική Ελλάδα (1950-1974)

Περίληψη

Η εργασία αυτή παρακολουθεί την επίσημη και ανεπίσημη εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα σε σχέση με το αίτημα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στην περίοδο 1950-1974. Εξετάζονται τα τρία εκπαιδευτικά ρεύματα της περιόδου, το συντηρητικό, το φιλελεύθερο και το αριστερό και γίνεται προσπάθεια από τη μια να διαπιστωθούν οι απόψεις τους για συγκεκριμένα εκπαιδευτικά “ζητήματα” και από την άλλη να διαπιστωθεί η στάση τους απέναντι στο αίτημα. Ακολούθως εξετάζονται τα συνταγματικά πλαίσια τα εκπαίδευσης όπως αυτά καθορίστηκαν με το σύνταγμα του 1952. Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στο “ελληνοχριστιανικό πολιτισμό” ο οποίος, σύμφωνα με τη συνταγματική διάταξη αποτελεί τον ιδεολογικό προσανατολισμό της εκπαίδευσης. Η επίσημη εκπαιδευτική πολιτική και η στάση της ανεπίσημης εκπαιδευτικής πολιτικής παρακολουθούνται στους “σταθμούς” της περιόδου, οι οποίοι είναι: Ο ΑΝ 59 1823/1951, η επιτροπή παιδείας του 1957-58, τα νομοθετήματα 3971 και 3973/1959, το Ν.Δ. 4379/1964, ο ΑΝ 59 και 129/1967. Στο επίλο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study examines the official and unofficial educational policy in Greece in relation to the demand of educational reform in the period 1950-1974. The main instrument of the study is the categorization of the educational ideas expressed by three main tendencies, the conservative, the liberal, and the leftist. These tendencies are seen mainly in the frame of the constitution (1952) and especially in the constitutional term of “Greek-Christian civilization”. As the main influential episodes for the official and unofficial educational policy are seen the educational acts 1823/1951, 3971/1959, 4379/1964, 129/1967 and the reports of the two educational committees 1957-58, 1971-73. Concluding we examine briefly the educational reform of 1976-77 trying to explain the reasons for the delayed realization of an educational reform, which actually should have been completed many decades ago.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/1471
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/1471
ND
1471
Εναλλακτικός τίτλος
Educational policy and educational reform in Greece after the war (1950-1974)
Συγγραφέας
Χαραλάμπους, Δημήτρης (Πατρώνυμο: Φίλιππος)
Ημερομηνία
1990
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Τερζής Νικόλαος
Ξωχέλλης Παναγιώτης
Ράσης Σπύρος
Ζιώγου-Καραστεργίου Σιδηρούλα
Βρεττός Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΠολιτικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ανεπίσημη εκπαιδευτική πολιτική; Εκπαιδευτικά ρεύματα; Εκπαιδευτική αντιμεταρρύθμιση; Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση; Ελληνοχριστιανικός πολιτισμός; Επίσημη εκπαιδευτική πολιτική; Πολιτική κοινωνικοποιήση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
345 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)