Μελέτη της οργάνωσης και της πραγματοποίησης μαθητικών επισκέψεων σε επιστημονικά και τεχνολογικά μουσεία

Περίληψη

Τα τεχνοεπιστημονικά μουσεία αποτελούν άτυπα περιβάλλοντα μάθησης των Φυσικών Επιστημών. Τα γνωστικά αποτελέσματα των σχολικών επισκέψεων σε αυτά τα μουσεία εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το πώς ο εκπαιδευτικός σχεδιάζει και υλοποιεί τις επισκέψεις. Μέχρι τώρα, η οργάνωση των επισκέψεων σε άτυπα μαθησιακά περιβάλλοντα έχει συνδεθεί μόνο αποσπασματικά με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το ρόλο της άτυπης εκπαίδευσης. Στην εργασία αυτή, αναζητήσαμε τις συσχετίσεις ανάμεσα στον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν, υλοποιούν και αξιολογούν τις επισκέψεις (πρακτικές εκπαιδευτικών) και τις προσωπικές θεωρίες των εκπαιδευτικών για την άτυπη εκπαίδευση (τις αντιλήψεις τους για το ρόλο της άτυπης εκπαίδευσης, τη μάθηση σε άτυπα περιβάλλοντα, κά). Μελετήσαμε 14 εκπαιδευτικούς της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ως μελέτες περίπτωσης. Πήραμε συνεντεύξεις πριν και μετά την επίσκεψη στο μουσείο και βιντεοσκοπήσαμε τις επισκέψεις αυτές. Αναλύσαμε τις συνεντεύξεις χρησιμοποιώντας μια απαγωγική και μι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Science museums are informal resources of science education. The impact of school field trips to museums on students' socio-cognitive learning depends largely on how teachers plan and organize them. So far, the organization of field trips in informal venues has been only fragmentary linked to teachers' conceptions about the role of school field trips in science education. In this study, we attempt to gain insight into the correlations among teachers' planning, implementation and evaluation processes in field trips (teachers' practices) and teachers' personal theories about informal education (their perceptions about the role of informal education, their theories of students' learning in informal contexts, etc). We studied 14 teachers from primary and secondary education as case studies. We interviewed them before and after their visit to the museum and observed and videotaped their visits. We analyzed the interviews using both an inductive and a deductive method of analysis. In terms o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22718
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22718
ND
22718
Εναλλακτικός τίτλος
Study of teachers' planning and implementation of school visits to sience and technology museums
Συγγραφέας
Καρνέζου, Μαρία (Πατρώνυμο: Περικλής)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Καριώτογλου Πέτρος
Αυγητίδου Σοφία
Ψύλλος Δημήτρης
Τσελφές Βασίλης
Σπύρτου Άννα
Στάμου Αναστασία
Παπαδοπούλου Πηνελόπη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Άτυπη εκπαίδευση; Φυσικές επιστήμες; Κοινωνικός εποικοδομητισμός; Εκπαιδευτικές πρακτικές; Προσωπικές θεωρίες εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
327 σ., παραρτήματα, εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)