Αρχαιολογικό μουσείο και παιδί της σχολικής ηλικίας στην Ελλάδα: η ιστορική αναδρομή και η σύγχρονη θεσμική και θεωρητική πραγματικότητα και πρακτική, μέσα από τη μελέτη περίπτωσης του εκπαιδευτικού προγράμματος (Ταξίδια και Εμπόριο στη μινωική εποχή) του Αρχαιολογικού Μουσείου Ρεθύμνου.

Περίληψη

Η παρούσα εργασία είναι μία συμβολή στην ιστορία της μη τυπικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Παρουσιάζεται, πρώτον, η γενεαλογία της μουσειοπαιδαγωγικής, μέσα από το πρίσμα των μουσειοπαιδαγωγικών πρακτικών στα ελληνικά αρχαιολογικά μουσεία για παιδιά της σχολικής ηλικίας, από τον 19ο αιώνα. Και δεύτερον διερευνάται η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, μέσα από τη βιβλιογραφική ιστορική μελέτη του θεσμικού και θεωρητικού πλαισίου, αλλά και μέσα από τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας, που πραγματοποιήθηκε με τη μελέτη περίπτωσης της εφαρμογής του εκπαιδευτικού προγράμματος Ταξίδια και Εμπόριο στη μινωική εποχή, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ρεθύμνου, σε 76 παιδιά της Γ΄ Δημοτικού. Στην έρευνα συμμετείχαν ακόμη οι πέντε εκπαιδευτικοί των παιδιών, οι τρείς αρχαιολόγοι που σχεδίασαν το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και τρεις φύλακες του Μουσείου. Με τη λέξη γενεαλογία εννοούμε την ιστορική αναδρομή της μουσειοπαιδαγωγικής, στη χρονική διαδοχή ανθρώπων και γεγονότων που συνέβαλαν στην ανάπτυξη θεωρητικο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This work is a contribution to the history of non-formal education in Greece. Firstly, it presents the genealogy of museum education, through the prism of museum education practices in Greek museums for children of school age from the 19th century. Secondly, it researches and evaluates the contemporary Greek reality, through a literature study of historical and institutional theoretical framework, but also through the results of qualitative research, held by the case study of the implementation of the educational program: Travel and Trade in the Minoan era of the Archaeological Museum of Rethimno. Seventy-six children of the third grade of elementary school were participated. In the research were also participants the five teachers of the children, three archaeologists, who designed the educational program and three guards of the museum. The word genealogy meant the historical background of the museum education, the time sequence of events and the people that have contributed to the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27601
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27601
ND
27601
Εναλλακτικός τίτλος
Archaeological museum and child of school age in Greece: the historical background and the modern institutional and theoretical and practical reality, though the case study of the educational program (Τravel and Τrade in minoan era) of the Archaeological Μuseum of Rethimno.
Συγγραφέας
Τρούλη, Σοφία του Μιχάλης
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βέμη Βασιλική
Ανδρέου Ελένη
Κόπακα Αικατερίνη
Μαντζουράνη Ελένη
Νάκου Ειρήνη
Νικονάνου Νίκη
Χουρδάκης Αντώνιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Μουσειοπαιδαγωγική; Αρχαιολογικό μουσείο; Παιδιά σχολικής ηλικίας; Μελέτη περίπτωσης; Eκπαιδευτικό πρόγραμμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 660; 169 σ.), εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)