Η ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ

Περίληψη

Η ΕΡΕΥΝΑ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥ-ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ. ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΝ ΜΕ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΕΥΝΗΤΗ, 108 ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ ΣΤΗ Γ' ΚΑΙ ΣΤ' ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. ΩΣ ΟΡΓΑΝΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΕΚΤΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ FLANDERS (FSIA) ΚΑΙ Η ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ Η/Υ. Η ΕΡΕΥΝΑ ΕΔΕΙΞΕΟΤΙ ΤΟ ΣΤΙΛ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΟΤΙ Η ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ, ΤΗΝ ΤΑΞΗ/ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ, ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΔΡΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ: Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΚΑΙ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΤΑ ΛΕΚΤΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ, ΕΝΔΟΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE RESEARCH EXAMINES THE VERBAL COMMUNICATION AND BEHAVIOUR IN THE CLASSROOM. THE DATA WERE COLLECTED THROUGH OBSERVATION OF 108 INSTRUCTIONS AT 3RD AND 6THGRADE PUPILS ATTENDING PUBLIC PRIMARY SCHOOLS. THE "FLANDERS'S SYSTEM OF INTERACTION ANALYSIS" (FSIA) WAS USED AS INSTRUMENT FOR REGISTRATION OF THE DATA, WHICH WERE ANALYSED THROUGH THE USE OF ELECTRONIC COMPUTER FACILITIES. THE RESEARCH INDICATED THAT THE STYLE OF INSTRUCTION IS TEACHER-CENTERED AND THE VERBAL COMMUNICATION IS AFFECTED FROM THE KIND OF SCHOOL, LESSONS, THE SCHOOLGRADE, THE INSERVICE EDUCATION, THE SCHOOL TYPE AND THE DISTRICT OF THE SCHOOL. SOME OF THE MAJOR IMPLICATIONS AND PROPOSITIONS ARE: THE LESSENING OF TEACHERS' SPEECH, THE INCREASE OF PUPILS' SPEECH AND INITIATIVE, THE VARIETY AND FLEXIBILITY AT THE VERBAL SCHEMES OF TEACHING PROCESS, THE INSERVICE EDUCATION AND THE IMPROVEMENT OF SCHOOL LIFE ORGANIZATION.
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/3511
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/3511
Εναλλακτικός τίτλος
VERBAL COMMUNICATION IN THE CLASSROOM
Συγγραφέας
ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΠΥΡΙΔΩΝ
Ημερομηνία
1992
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΚΑΣΣΩΤΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ
ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΓΙΑΝΝΙΤΣΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΜΕ Η ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ; Λεκτική επικοινωνία; ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (ΠΟΛΥΘΕΣΙΟ-ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΟ); ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ-ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ; Σχολεία, Πόλης - Επαρχίας; ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ-ΟΜΑΔΑ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
193 σ.