Διαηλικιακή μελέτη αντιλήψεων μαθητών για τον καιρό, το κλίμα και τις κλιματικές αλλαγές. Σχεδιασμός και αξιολόγηση συνεργατικού τύπου διαθεματικής διδακτικής παρέμβασης σε μαθητές της Α γυμνασίου

Περίληψη

Θεωρητικό υπόβαθρο της παρούσας έρευνας αποτελεί η εποικοδομητική θεωρία για τη μάθηση. Η έρευνα εξελίσσεται σε δυο στάδια. Βασικός στόχος του πρώτου σταδίου της έρευνας ήταν η διερεύνηση των ιδεών των παιδιών διαφορετικών ηλικιών για θέματα που αφορούν στην ατμόσφαιρα, την κίνηση των αερίων μαζών, τον καιρό, το κλίμα και τις κλιματικές αλλαγές και του δευτέρου, η διαμόρφωση και αξιολόγηση διδακτικών παρεμβάσεων με αφετηρία τα αποτελέσματα της έρευνας του πρώτου σταδίου. Στο πρώτο στάδιο της έρευνας η συλλογή των δεδομένων έγινε με ημιδομημένες ατομικές συνεντεύξεις. Για την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των σχεδιασθέντων διδακτικών παρεμβάσεων χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση περιεχομένου των φύλλων εργασίας των παιδιών της πειραματικής ομάδας και ερωτηματολόγιο ανοικτού τύπου που δόθηκε και στις δυο ομάδες πριν και μετά τη διδασκαλία. Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά: α) δυσκολεύονται να προσδιορίσουν τις έννοιες «ατμόσφαιρα», «άνεμος», «καιρός», «κλίμα» και «κλιματικές ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The reported research is inspired by the constructivistic view of teaching and learning. The study consists of two parts. The first one aims to find out children’s conceptions about the atmosphere, the movement of air masses, the weather, the climate and the climate change. The second part aims to evaluate the learning outcomes of proper teaching intervention that was planned by taken into account the pupil’s initial ideas. In the first part of the study the pupils were interviewed by using a semi-structured questionnaire and the results analyzed by the MaxQDA qualitative data analysis program. The evaluation of the outcomes of the teaching intervention was based on children’s responses in pre-instruction and post-instruction questionnaires as well on the analysis of the content of their work sheets. The main findings from the first part of the study are summarized as follows: Children of all ages a) have difficulties in explaining the concepts “atmosphere”, “wind”, “weather”, “earth c ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14616
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14616
Εναλλακτικός τίτλος
A cross-age study concerning pupil's conceptions about weather, climate and climate change. Organization and evaluation of a socio-constructivist teaching process for 1st gymnasium students
Συγγραφέας
Λοντρίδου, Παρασκευή Σωτήριος
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδημητρίου Βασιλική
Σταυρίδου Ελένη
Σολομωνίδου Χριστίνα
Δαλέζιος Νικόλαος
Τριανταφυλλίδης Τριαντάφυλλος
Βαβουγυιός Διονύσιος
Παρασκευόπουλος Στέφανος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αντιλήψεις παιδιών; Χαρακτηριστικά ατμόσφαιρας; Αέριες μάζες; Καιρός; Κλίμα; Κλιματικές αλλαγές; Σχεδιασμός διδακτικών παρεμβάσεων; Αξιολόγηση διδακτικών παρεμβάσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
257 σ., εικ.