Οι νέες τεχνολογίες της πληροφορίας ως μέσο διδασκαλίας και μάθησης της περιβαλλοντικής αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η έρευνα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη δραστηριοτήτων με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΝΤΠΕ), και ειδικότερα με τη χρήση των εκπαιδευτικών λογισμικών, που οδηγούν το μαθητή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην εφαρμογή και στη δημιουργία των νοητικών εργαλείων που θα τον καταστήσουν ικανό να κατανοεί, να διαχειρίζεται και να επιλύει τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Επίσης στις παιδαγωγικές δραστηριότητες, οι οποίες αφορούν διδακτικές προσεγγίσεις και μεθόδους διδασκαλίας, που θα αποφέρουν οφέλη στους μαθητές, αρχικά στο πλαίσιο της τάξης και μακροπρόθεσμα στο γενικότερο πλαίσιο του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος. Από την παρούσα έρευνα αποδεικνύεται ότι, όταν τα πληροφοριακά συστήματα τίθενται στην υπηρεσία των μαθητών και του εκπαιδευτικού της περιβαλλοντικής ομάδας, θα οικοδομηθούν, θα κατανοηθούν και θα διαδοθούν τα μηνύματα, οι αρχές και οι αξίες της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) και της Αειφορίας. Αρχικά επικεντρώνεται στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Diese Studie beschaftigt sich mit den Neuen Informations- und Kommunikationstechnologien. Schwerpunkt ist die Einfuhrung von padagogischen Softwaresystemen an Gymnasien, bei deren Anwendung der Schuler ein bestimmtes Know-how entwickeln muss, um mit der Umwelt verbundene Probleme verstehen, verarbeiten und losen zu konnen. Erortert werden ebenfalls jene didaktische Methoden, die sich hierzu als erfolgreich beweisen, sowohl im Rahmen des Schulunterrichts als auch im Rahmen des naturlichen und sozialen Umfelds. Die durchgefuhrte Studie hat bewiesen, dass es ausserst wichtig ist, Schulern und Lehrern fur den Umweltpadagogikunterricht diese Informationssysteme zur Verfugung zu stellen, da so alle Botschaften, Prinzipien und Werte der Umweltpadagogik verstanden und verbreitet werden. Zunachst konzentriert sich die Studie auf die Padagogische Technologie: es wird eine kritische Bewertung des computergestutzten Schulunterrichts vorgenommen; danach werden die verschiedenen Padagogischen Softwa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23028
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23028
ND
23028
Εναλλακτικός τίτλος
Die neuen informations- und kommunikationstechnologien als lehr-und lernhilfe im umweltpadagogikunterricht an gymnasien
Συγγραφέας
Γιαννούλας, Άγγελος (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Δανασσής-Αφεντάκης Αντώνιος
Φλουρής Γεώργιος
Βαγιάνος Γεώργιος
Καραγεώργος Δημήτριος
Σπανός Γεώργιος
Κασσωτάκης Μιχάλης
Κυνηγός Πολυχρόνης
Μυλωνάς Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Περιβαλλοντική αγωγή; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Νέες τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας; Κριτική σκέψη; Δημιουργική σκέψη; Ηθική; Διδακτικός σχεδιασμός; Εκπαιδευτικό λογισμικό; Ανοικτό λογισμικό; Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής στην εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( xxxiii, 427 ; 85 σ.), εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)