Δυσκολίες στα γλωσσικά μαθήματα και στα μαθηματικά μαθητών της Β' τάξεως γυμνασίου: αίτια και αποτελέσματα

Περίληψη

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β'ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ Β'ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ,ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ:Α)ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, Β)ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ Γ)ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΚΑΙΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.Η ΕΡΕΥΝΑ ΔΙΕΞΗΧΘΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 1995-1996.ΤΟ ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΑΝ Α)706 ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β'ΤΑΞΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,Β)475 ΓΟΝΕΙΣ,Γ)26 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ΤΗΣ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ Δ)17 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΤΗΣ Β'ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ. ΣΤΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΠΙΔΟΘΗΚΑΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ.ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΗΤΑΝ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ:Ι)ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΟΥΣΤΟΣΟ ΣΤΟ ΔΙΔ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THIS DISSERTATION INVESTIGATES PUPILS TEACHERS AND PARENTS'ATTRIBUTIONS OF CAUSALITY FOR THE SUCCESS AND FAILURE OF THE PUPILS IN WRITTEN SPEECH AND MATHEMATICS.THE IMPORTANCE OF THIS STUDY IS BASED ON HER SHOWING EVIDENCE THAT THEATTRIBUTED CAUSES WHICH PUPILS,TEACHERS AND PARENTS CITE TO EXPLAIN PUPILS ACHIEVEMENT OUTCOMES MAY HAVE AN EFFECT ON THEIR EXPECTATIONS CONCERNING THE PUPILS FUTURE ACHIEVEMENTS,ON THE SELF-ESTEEM AND SELF- PERCEPTION OF THE PUPILS AND ON THE BEHAVIOUR OF TEACHERS AND PATENTS.706 PUPILS OF 8TH GRADE,475 PARENTS OF THESE PUPILS AND 43 TEACHERS OF 8TH GRADE PARTICIPATED IN THE RESEARCH.THEY WERE ASKED TO FILL OUT A QUESTIONNAIRE IN WHICH THEY HAVE TO INDICATE THE ATTRIBUTED CAUSES OF PUPILS ACADEMIC SUCCESS AND FAILURE IN WRITTEN SPEECH AND MATHEMATICS.THE RESULTS SHOWED THAT I)PUPILS ATTRIBUTED THEIR FAILURE TO THE DIFFICULTY OF THE MATERIAL TO THEIR TEACHERS AND TO THEMSELVES WHILE TEACHERS AND PARENTS TEND TO ATTRIBUTE THE FAILUR ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/11232
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/11232
Εναλλακτικός τίτλος
Difficulties of pupils of 8th grade in written speech and mathematics: attributed causes and consequences
Συγγραφέας
Κατσαμάγκου, Μαρία
Ημερομηνία
1998
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Δάνασσης-Αφεντάκης Αντώνιος
Παρασκευόπουλος Ιωάννης
Κρουσταλάκης Γεώργιος
Σπανός Γεώργιος
Βερτσέτης Αθανάσιος
Παπακωνσταντίνου Θεόδωρος
Καραγεώργος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αίτια συμπεριφοράς; Β' τάξη γυμνασίου; Γλωσσικά μαθήματα; Γλωσσικές δυσκολίες; Δυσκολία στα μαθηματικά; Εκπαίδευση; Οικογένεια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
407 σελ., εικ.