Η συμβολή των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της μαθηματικής επιστήμης

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Since ancient times the educational community has been concerned with the method of learning. Several schools appeared and aspects were developed for an easier to understand and more substantial way of communicating knowledge. The development of pedagogy, in combination with the modern psychological approach to issues of teaching, has gradually introduced the new technology into education. The new technology has enriched and enlightened Mathematical science and simultaneously has opened up new methods of investigation, experiment, rapid calculation and qualitative improvement. The geometrical concepts were clarified through the use of color. In general, technology has contributed to a more attractive teaching method. In this digital environment, three factors coexist in harmony which are required to cooperate so that teaching becomes more complete. The globalization of Mathematical knowledge has opened up new horizons and provided a new perspective in this area. Rapid communication of ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18304
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18304
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of new technologies in mathematics science teaching
Συγγραφέας
Βερύκιος, Χρήστος
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Πέκος Γεώργιος
Κάτος Α.
Στεφανίδης Γ.
Σαμαράς Ν.
Γεωργιάδης Χ.
Μαυρίδης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακή τάξη; Σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον; Μαθηματικό λογισμικό; Μαθησιακές δυσκολίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
500 σ., εικ.