ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ(1913-ΣΗΜΕΡΑ):Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΤΗΣ ΣΤ' ΤΑΞΗΣ

Περίληψη

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΗΤΑΝ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΜΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥΤΩΝ 58 ΒΙΒΛΙΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΤΗΣ ΣΤ' ΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜ.ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΚΔΟΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1913-1997,ΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΨΟΥΝ ΤΥΠΟΥΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΕΘΕΤΑΝ ΤΗΝ ΥΛΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΟΙ ΓΕΩΓΡΑΦΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ ΠΡΟΤΕΙΝΑΝ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ Σ'ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΜΑΖΙ,ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΑΝ Σ'ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΩΣ ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ Σ'ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΩΣ ΕΝΑ ΟΡΓΑΝΟ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ.ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΗΚΕ ΟΤΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΕΠΗΡΕΑΣΑΝ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΟΛΛΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΩ ...
περισσότερα

α

THE GOALS OF THIS STUDY WERE TO ANALYSE THE CONTENTS OF 58 SELECTED PRIMARY SCHOOL GEOGRAPHY TEXTBOOKS EDITIED IN GREECE(1913-1997)AND TO COMPARE CONTENTS PROVIDED IN EACH TEXTBOOK TO A LIST OF CATEGORIES THAT SUMMARIZED WHAT GEOGRAPHERES AND EDUCATORS WOULD RECOMMEND TO INCLUDE IN A GEOGRAPHY TEXTBOOK FOR PRIMARY EDUCATION.THE CONTENT ANALYSIS TECHNIQUE UTILIZED FOR ANALYSIS AND COMPARISON.SEVEN CONTENT CATEGORIES WERE DEVELOPED(PHYSICAL,GLOBAL,HUMAN,NATIONAL,REGIONAL GEOGRAPHY,CARTOGRAPHY AND CONCEPTS AND RELATIONSHIPS).EACH CATEGORY INCLUDED BOTH SUBDIVISIONS AND SPECIFIC POINTS.IN THE CONTENT ANALYSIS TEN ANALYTICAL CATEGORIES WERE USED :COVERAGE OF PAGES DEVOTED TO I)THE SEVEN CONTENE=TCATEGORIES AND II)SUBDIVISIONS AND SPECIFIC POINTS,COVERAGE OF SELECTED III)CONCEPTS AND DEFINITIONS,IV)RELATIONSHIPS,V)FACTS RELATED TO CONCEPTS,DEFINITIONS AND RELATIONSHIPS AND VI)TOPICS FOR THEIR INCLUSION OR OMISSION,FREQUENCY OF VII)FIGURES AND TABLES,VIII)CATEGORIES AND TYP ... THE GOALS OF THIS STUDY WERE TO ANALYSE THE CONTENTS OF 58 SELECTED PRIMARY SCHOOL GEOGRAPHY TEXTBOOKS EDITIED IN GREECE(1913-1997)AND TO COMPARE CONTENTS PROVIDED IN EACH TEXTBOOK TO A LIST OF CATEGORIES THAT SUMMARIZED WHAT GEOGRAPHERES AND EDUCATORS WOULD RECOMMEND TO INCLUDE IN A GEOGRAPHY TEXTBOOK FOR PRIMARY EDUCATION.THE CONTENT ANALYSIS TECHNIQUE UTILIZED FOR ANALYSIS AND COMPARISON.SEVEN CONTENT CATEGORIES WERE DEVELOPED(PHYSICAL,GLOBAL,HUMAN,NATIONAL,REGIONAL GEOGRAPHY,CARTOGRAPHY AND CONCEPTS AND RELATIONSHIPS).EACH CATEGORY INCLUDED BOTH SUBDIVISIONS AND SPECIFIC POINTS.IN THE CONTENT ANALYSIS TEN ANALYTICAL CATEGORIES WERE USED :COVERAGE OF PAGES DEVOTED TO I)THE SEVEN CONTENE=TCATEGORIES AND II)SUBDIVISIONS AND SPECIFIC POINTS,COVERAGE OF SELECTED III)CONCEPTS AND DEFINITIONS,IV)RELATIONSHIPS,V)FACTS RELATED TO CONCEPTS,DEFINITIONS AND RELATIONSHIPS AND VI)TOPICS FOR THEIR INCLUSION OR OMISSION,FREQUENCY OF VII)FIGURES AND TABLES,VIII)CATEGORIES AND TYPES OF MAPS,IX)INCLUSION OROMISSION OF BASIC ELEMENTS ON MAPS AND X)ACTIVITIES REGARDING MAPS.(ΑΠΟΚΟΠΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ)περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Όρους Χρήσης του Εθνικού Αρχείου Διδακτορικών Διατριβών, καθώς και της

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.