Μέθοδοι οικιοποίησης ιστορικής γνώσης: αναπαραστάσεις αιτιότηας, πιθανότητας και αναγκαιότητας, τυχαιότητας, αιτίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή της Κάββουρα Θεοδώρας με τίτλο «Modalités del'appropriation de la connaissance historique: représentations de lacausalité, du possible et du nécessaire, du hasard, de la cause, et del'intéraction chez les élèves de l'enseignement secondaire» (Μορφές οικειοποίησης της ιστορικής γνώσης: αναπαραστάσεις του αιτίου, του δυνατού και του αναγκαίου, του τυχαίου, της αιτίας και της αλληλεπίδρασης από μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), εκπονήθηκε στη Γαλλία το 1994 υπό την επίβλεψη του Pierre Ansart και του Henri Moniot. Σκοπός της διατριβής ήταν η διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μαθητές Γ' Γυμνασίου, Α' και Γ' Λυκείου)κατανοούν και οικειοποιούνται την ιστορική γνώση. Η έρευνα εστιάζει όχι τόσο στο τι μαθαίνουν οι μαθητές, όσο στο πώς νοηματοδοτούν το παρελθόν και πώς ερμηνεύουν τις ιστορικές διαδικασίες. Βασικά σημεία και συμπεράσματα:• Ανάλυση Λόγου: Η μεθοδολογία βασίστηκε στην ανάλυση του λόγου (προφορικού και γρα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The doctoral thesis of Cavoura Theodora entitled "Modalities ofappropriation of historical knowledge: representations of causality, possible and necessary, chance, cause, and interaction among secondaryschool students" (Forms of appropriation of historical knowledge: representations of causality, possible and necessary, chance, cause, andinteraction among secondary school students) was prepared in France in1994 under the supervision of Pierre Ansart and Henri Moniot.The aim of the thesis was to investigate the ways in which secondary school students (students of the 3rd year of middle school, 1st and 3rdyear of high school) understand and appropriate historical knowledge. The research focuses not so much on what students learn, but on how they makesense of the past and how they interpret historical processes. Key points and conclusions:• Discourse Analysis: The methodology was based on the analysis of the discourse (oral and written) of a group of students, in order to identifythe ment ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

La thèse de doctorat de Cavoura Théodora, intitulée "Modalités d'appropriation des connaissances historiques : représentations de la causalité, du possible et du nécessaire, du hasard, de la cause et de l'interaction chez les élèves de l' enseignement secondaire" a été préparée en France en 1994 sous la direction de Pierre Ansart et Henri Moniot. Objectif de la thèse L'objectif de la thèse était d'étudier la manière dont les élèves du secondaire (élèves de troisième année du collège, première et troisième année du lycée) comprennent et s'approprient les connaissances historiques. La recherche se concentre moins sur ce que les élèves apprennent que sur la manière dont ils appréhendent le passé et interprètent les processus historiques. Points clés et conclusions Analyse du discours : La méthodologie reposait sur l'analyse du discours (oral et écrit) d'un groupe d' élèves, afin d'identifier les représentations sociales et mentales qu'ils utilisent. Concepts centraux : La thèse anal ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60464
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60464
ND
60464
Εναλλακτικός τίτλος
Methods of appropriating historical knowledge: representation of causality, possibility and necessity, chance, cause and interaction among secondary school students
Modalites de l'appropriation de la connaissance historique: representations de la causalite, du possible et du necessaire, du hasard, de la cause, et de l' interaction chez les eleves de l'enseignement secondaire
Συγγραφέας
Κάββουρα, Θεοδώρα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
1994
Ίδρυμα
Universite de Paris VII. UF de Didactique des Disciplines
Εξεταστική επιτροπή
Ansart Pierre
Moniot Henri
Jodelet Denise
Vergnaud Gerard
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνικές αναπαραστάσεις; Αιτιότητα; Αναγκαίο; Αλληλεπίδραση
Χώρα
Γαλλία
Γλώσσα
Γαλλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.