Παιδαγωγικές πρακτικές κριτικού γραμματισμού

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή διερευνήθηκε πώς οι θεωρητικές αρχές του κριτικού γραμματισμού μετουσιώνονται σε παιδαγωγικές πρακτικές από ποικίλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα διαφόρων χωρών. Επιδίωξη του όλου εγχειρήματος ήταν η σύνθεση μιας ευρύτερης εικόνας των παιδαγωγικών πρακτικών σε διαφορετικά θεσμικά πλαίσια. Για τη μελέτη των παιδαγωγικών πρακτικών του κριτικού γραμματισμού αξιοποιήθηκε η διεθνής βιβλιογραφία, όπου δημοσιεύονται η εμπειρία και τα συμπεράσματα των ερευνητών από την εφαρμογή της παιδαγωγικής του κριτικού γραμματισμού. Η μελέτη εκτείνεται σε όλο το φάσμα της επίσημης εκπαίδευσης, από την προσχολική αγωγή μέχρι την τριτοβάθμια προπτυχιακή και μεταπτυχιακή εκπαίδευση, αλλά και σε εξωθεσμικές μορφές εκπαίδευσης γραμματισμού, όπως προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, προγράμματα επιμόρφωσης ενηλίκων κ.α. Οι έρευνες ταξινομήθηκαν σε δύο βασικές κατηγορίες. Στην πρώτη κατηγορία εντάχθηκαν όσες έρευνες παρουσίαζαν εφαρμογές της παιδαγωγικής του κριτικού γραμματισμού όπου χρησιμοπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present study we explored how the theoretical principles of critical literacy are transformed into pedagogical practices from a variety of educational environments in different countries. The aim of the whole research was the synthesis of a wider picture of teaching practices in different institutional contexts. For the study of pedagogical practices of critical literacy we used the online databases of international literature where the experience and the conclusions of researchers from the implementation of pedagogy of critical literacy are published. The study extends in the entire spectrum of formal education, from pre-primary to undergraduate and postgraduate education, but also in extra-institutional forms of literacy education as remedial teaching programs, adult education programs etc. Findings were classified into two main categories. In the first category were included those research studies showed applications of pedagogy of critical literacy where printed texts used. ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39601
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39601
ND
39601
Εναλλακτικός τίτλος
Pedagogical practices of critical literacy
Συγγραφέας
Χλαπουτάκη, Ελισάβετ (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Ντίνας Κωνσταντίνος
Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος
Στάμου Αναστασία
Αϊδίνης Αθανάσιος
Αρχάκης Αργύριος
Ξυδόπουλος Γεώργιος
Γρίβα Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παιδαγωγική του κριτικού γραμματισμού; Κριτικός γραμματισμός των μέσων; Παιδαγωγικές πρακτικές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
355 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)