Η χρήση πολυαισθητηριακών μεθόδων διδασκαλίας σε μαθητές με δυσλεξία: απόψεις και θέσεις νηπιαγωγών και δασκάλων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στον νομό Ηρακλείου

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, καθώς και των νηπιαγωγών του νομού Ηρακλείου, σχετικά με την πολυαισθητηριακή εκπαίδευση και την εφαρμογή της στη διδασκαλία μαθητών με δυσλεξία και/ή μαθητών της τυπικής εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, η διδασκαλία που βασίζεται στην πολυαισθητηριακή προσέγγιση έχει αποδειχθεί ότι επιφέρει θετικά αποτελέσματα για τους μαθητές με δυσλεξία. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι χρησιμοποιεί ταυτόχρονα περισσότερα αισθητηριακά κανάλια, όπως την όραση, την ακοή και την κίνηση, συνδέοντας διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου με το διδακτικό αντικείμενο. Με αυτόν τον τρόπο, αντιμετωπίζονται πιθανά προβλήματα που προκύπτουν όταν η επεξεργασία των πληροφοριών βασίζεται αποκλειστικά σε μία μόνο αίσθηση, όπως η ακοή ή η όραση. Η μέθοδος αυτή επιτρέπει τη συμμετοχή πολλών αισθήσεων —όπως της αφής, της κίνησης, της ακοής και της όρασης— ταυτόχρονα στη μαθησιακή δια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this study was to investigate the perspectives of typical and special education teachers and kindergarten teachers in the prefecture of Heraklion concerning multisensory education and its implementation in the classroom for students with dyslexia and/or those in typical education. More specifically, based on the international literature, teaching based on the multisensory approach has proven positive results for students with dyslexia. This is because it simultaneously uses more sensory pathways, such as vision, hearing and kinesthetics, connecting different areas of the brain to the object being taught. In this way, potential problems arising from processing information through only one sense, such as hearing or vision, are addressed. This teaching allows the simultaneous participation of multiple senses, such as touch, movement, hearing and sight, in the learning process. Through this approach, children develop different forms of memories, such as tactile, visual, auditory ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60193
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60193
ND
60193
Εναλλακτικός τίτλος
The use of multisensory teaching methods in students with dyslexia: positions and viewpoints of educators and special educators of Heraklion
El uso de métodos de enseñanza multisensoriales en estudiantes con dislexia: posiciones y puntos de vista de maestros de jardín de infancia y escuela primaria en la prefectura de Heraklion
Συγγραφέας
Γαϊτανίδη, Λαμπρινή-Άννα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
University of Córdoba. Department of Education
Εξεταστική επιτροπή
Martínez-Pérez Vicent
Sampedro-Requena Begoña-Esther
Hervás-Gómez Carlos
Corujo-Vélez Carmen
Vega-Gea Esther-Maria
Palacios-Rodríguez Antonio-de-Padua
Muñoz-González Juan-Manuel
Gutiérrez-Castillo Juan-Jesús
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δυσλεξία; Πολυαισθητηριακή διδασκαλία; Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες; Συμπερίληψη
Χώρα
Ισπανία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.