Περίληψη
Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις πιθανές διαφορές στη χρήση των στρατηγικών εκμάθησης γλωσσών ανάμεσα σε μονόγλωσσους (Γ1 ελληνική) και πολύγλωσσους (Γ1 εκτός ελληνικής) έφηβους μαθητές της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Επίσης, εξετάζει την επίδραση του φύλου, της ηλικίας, του επιπέδου γλωσσομάθειας και του κίνητρου για εκμάθηση της αγγλικής στη συχνότητα και το είδος των στρατηγικών εκμάθησης γλωσσών με σκοπό να βοηθήσει τους καθηγητές των γλωσσών να αποκτήσουν επίγνωση των στρατηγικών προφίλ των μαθητών τους και να ενσωματώσουν μια κατάλληλη διδασκαλία των στρατηγικών. Ο δευτερεύων σκοπός της μελέτης ήταν να εξετάσει την πιθανή μεταφορά των στρατηγικών από την Γ2 ελληνική στην ΞΓ αγγλική και το αντίστροφο στην περίπτωση των πολύγλωσσων μαθητών.Αυτή η μεγάλης κλίμακας συγκριτική μελέτη συμπεριλάμβανε όλο το μαθητικό πληθυσμό των γυμνασίων της Κομοτηνής, που αποτελούνταν από μαθητές ηλικίας 12-15 ετών (n=1239, n=932 μονόγλωσσοι και n=307 πολύγλωσσοι). Συμμετείχαν 595 αγόρια και 638 κορίτσια ...
Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις πιθανές διαφορές στη χρήση των στρατηγικών εκμάθησης γλωσσών ανάμεσα σε μονόγλωσσους (Γ1 ελληνική) και πολύγλωσσους (Γ1 εκτός ελληνικής) έφηβους μαθητές της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Επίσης, εξετάζει την επίδραση του φύλου, της ηλικίας, του επιπέδου γλωσσομάθειας και του κίνητρου για εκμάθηση της αγγλικής στη συχνότητα και το είδος των στρατηγικών εκμάθησης γλωσσών με σκοπό να βοηθήσει τους καθηγητές των γλωσσών να αποκτήσουν επίγνωση των στρατηγικών προφίλ των μαθητών τους και να ενσωματώσουν μια κατάλληλη διδασκαλία των στρατηγικών. Ο δευτερεύων σκοπός της μελέτης ήταν να εξετάσει την πιθανή μεταφορά των στρατηγικών από την Γ2 ελληνική στην ΞΓ αγγλική και το αντίστροφο στην περίπτωση των πολύγλωσσων μαθητών.Αυτή η μεγάλης κλίμακας συγκριτική μελέτη συμπεριλάμβανε όλο το μαθητικό πληθυσμό των γυμνασίων της Κομοτηνής, που αποτελούνταν από μαθητές ηλικίας 12-15 ετών (n=1239, n=932 μονόγλωσσοι και n=307 πολύγλωσσοι). Συμμετείχαν 595 αγόρια και 638 κορίτσια. Οι συμμετέχοντες ήταν μαθητές της της Α’, Β’ και Γ’ τάξης του γυμνασίου: Α’ τάξη (n=471), Β’ τάξη (n=421) και Γ’ τάξη (n=447). Οι πολύγλωσσοι μαθητές που συμμετείχαν στην παρούσα μελέτη δήλωσαν στο σύνολό τους έναν μεγάλο αριθμό πρώτων γλωσσών (17 γλώσσες ή συνδυασμούς γλωσσών ως Γ1 και 26 γλώσσες ή συνδυασμούς γλωσσών ως γλώσσες τις οποίες χρησιμοποιούσαν στο σπίτι).Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν προσαρμοσμένα ερωτηματολόγια. Και οι δύο ομάδες συμπλήρωσαν το Strategy Inventory for Language Learning (SILL) Version 7.0 (Oxford, 1990) για την ανίχνευση της χρήσης των στρατηγικών εκμάθησης της αγγλικής ενώ η πολύγλωσση ομάδα συμπλήρωσε και δεύτερο SILL για τις στρατηγικές εκμάθησης της ελληνικής. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η περιγραφική στατιστική, η πολυμεταβλητή ανάλυση διακύμανσης MANOVA, η ανάλυση διακύμανσης με έναν και δύο παράγοντες ANOVA, το t-test για ανεξάρτητα και εξαρτώμενα δείγματα και η Pearson r συσχέτιση.Τα ευρήματα έδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα σε μονόγλωσσους και πολύγλωσσους στη συχνότητα της γενικής χρήσης των στρατηγικών όπως και στις κατηγορίες των αντισταθμιστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών. Οι πολύγλωσσοι εμφάνισαν συχνότερη χρήση των παραπάνω στρατηγικών, κάτι που συνέβη και στην περίπτωση συγκεκριμένων τεμαχίων. Δήλωσαν ότι έκαναν συχνότερη χρήση 14 συγκεκριμένων στρατηγικών σε σχέση με τους μονόγλωσσους ενώ οι μονόγλωσσοι υπερτερούσαν σε τέσσερεις στρατηγικές. Τα ευρήματα αποκάλυψαν διαφορά στη συχνότητα και το είδος των στρατηγικών που προτιμούν οι μονόγλωσσοι και οι πολύγλωσσοι μαθητές της αγγλικής.Επίσης, βρέθηκε στατιστικά σημαντική επίδραση του φύλου, της ηλικίας, του επιπέδου γλωσσομάθειας στα αγγλικά και του κινήτρου για την εκμάθηση των αγγλικών. Τα κορίτσια χρησιμοποιούν περισσότερες στρατηγικές από τα αγόρια στο σύνολό τους αλλά και στις γνωστικές, αντισταθμιστικές, μεταγνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές κατηγορίες. Όσο μεγαλώνουν, οι έφηβοι χρησιμοποιούν λιγότερο τις μνημονικές και γνωστικές στρατηγικές ενώ αυξάνουν τη χρήση των αντισταθμιστικών και συναισθηματικών στρατηγικών. Το επίπεδο γλωσσομάθειας και το κίνητρο επιδρούν θετικά στη συχνότητα της χρήσης των στρατηγικών. Έχουν παρατηρηθεί 16 περιπτώσεις αλληλεπίδρασης ανάμεσα στις ανεξάρτητες μεταβλητές (μονόγλωσσος vs πολύγλωσσος, φύλο, ηλικία, επίπεδο γλωσσομάθειας στα αγγλικά και κίνητρο για εκμάθηση των αγγλικών) και την εξαρτημένη μεταβλητή (στρατηγικές εκμάθησης γλωσσών).Τέλος, η παρούσα μελέτη κατέγραψε στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στην ελληνική ως Γ2 και την αγγλική ως ΞΓ όσον αφορά στη συχνότητα χρήσης των στρατηγικών των πολύγλωσσων μαθητών. Στην περίπτωση της ελληνικής ως Γ2, οι μαθητές δήλωσαν μεγαλύτερη χρήση του συνόλου των στρατηγικών ενώ στις κατηγορίες των στρατηγικών δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν περισσότερες γνωστικές στρατηγικές για τα ελληνικά και περισσότερες συναισθηματικές για τα αγγλικά. Επίσης, στατιστικά σημαντικές διαφορές βρέθηκαν και σε 19 στρατηγικά τεμάχια (14 στρατηγικές χρησιμοποιούνται περισσότερο στην περίπτωση της ελληνικής γλώσσας). Υπάρχει θετική συσχέτιση ανάμεσα στα ελληνικά και τα αγγλικά ως προς τη συχνότητα της χρήσης των στρατηγικών.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present study investigates the possible differences in language learning strategy use between monolingual (L1 Greek) and multilingual (L1 non-Greek) early adolescent EFL learners as well as the effect that gender, age, language proficiency level, and motivation to learn English have on the frequency and type of language learning strategies with the aim to help language teachers become aware of their learners’ strategic profiles and incorporate adequate strategy instruction. The secondary aim was to investigate a possible transfer of strategies in multilinguals from their L2 Greek to FL English and vice versa.This comparative large-scale study included the entire junior high school learner population in Komotini, Greece, with learners aged 12-15 (N=1239 total, N=932 monolingual and N=307 multilingual). There were 595 males and 638 females. The participants were students of the first, second and third grade of junior high schools – 1st grade (N=471), 2nd grade (N=421) and 3rd grade ( ...
The present study investigates the possible differences in language learning strategy use between monolingual (L1 Greek) and multilingual (L1 non-Greek) early adolescent EFL learners as well as the effect that gender, age, language proficiency level, and motivation to learn English have on the frequency and type of language learning strategies with the aim to help language teachers become aware of their learners’ strategic profiles and incorporate adequate strategy instruction. The secondary aim was to investigate a possible transfer of strategies in multilinguals from their L2 Greek to FL English and vice versa.This comparative large-scale study included the entire junior high school learner population in Komotini, Greece, with learners aged 12-15 (N=1239 total, N=932 monolingual and N=307 multilingual). There were 595 males and 638 females. The participants were students of the first, second and third grade of junior high schools – 1st grade (N=471), 2nd grade (N=421) and 3rd grade (N=347). There was a large number of native and home languages reported by the multilingual learners in our study. The self-report identified 17 languages or combination of languages as L1 and 26 languages or combination of languages as the languages the multilinguals speak at home. The participants completed adapted self-report questionnaires and background questionnaires. Both groups responded to the Strategy Inventory for Language Learning (SILL) Version 7.0 (Oxford, 1990) about their language learning strategies when learning English, while the multilingual group also completed another SILL reporting on their strategies when learning Greek. The data were analyzed via descriptive statistics, the multivariate analysis of variance MANOVA, one-way and two-way ANOVA, independent and paired samples t-tests and Pearson r correlations.The findings showed statistically significant differences between monolinguals and multilinguals on the frequency of overall strategy use, as well as on compensation and metacognitive strategy categories in favor of multilinguals. They also outscored the monolinguals on individual items, reporting higher usage of 14 strategies while only 4 items were in favor of monolinguals. The findings reveal a difference in the frequency and type of strategies preferred by monolingual and multilingual learners of English. Moreover, statistically significant effect of gender, age, language proficiency level in English and motivation to learn English was found. Girls outperform boys with respect to the overall strategy use and on cognitive, compensation, metacognitive, affective and social categories; early adolescents use fewer memory and cognitive strategies as they grow up while they increase the use of compensation and affective strategies; language proficiency level and motivation are positively correlated with the frequency of reported language learning strategies. 16 interaction effects between the independent variables, monolingual vs. multilingual, gender, age, proficiency level in English and motivation to learn English, and the dependent variable, language learning strategies, were observed. Finally, the study documented a statistically significant variation with respect to the frequency of strategy use between Greek L2 and English FL in multilinguals: overall in favor of Greek, and between strategy categories with cognitive strategies showing a higher frequency of use in Greek and affective strategies in English. Also, there were differences between the frequency of use on 19 individual strategic items between Greek and English that are statistically significant (14 items are in favor of Greek). There is a positive correlation between the frequency of strategy use between Greek and English.
περισσότερα