Γραμματική και λεξιλογική ανάπτυξη σε παιδιά μεταναστών σχολικής ηλικίας

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διατριβής είναι να διερευνήσει την κατάκτηση και διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας (Γ2) σε παιδιά πρωτοβάθμιας δημοτικής εκπαίδευσης με προσφυγικό υπόβαθρο. Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των προσφύγων παγκοσμίως είναι απαράμιλλος, περιλαμβάνοντας ένα αξιοσημείωτο ποσοστό ανήλικων ατόμων (UNHCR, 2021). Το προφίλ των παιδιών προσφύγων συνήθως περικλείει χαρακτηριστικά όπως η ελάχιστη ή ακόμα και ανύπαρκτη εξοικείωση με την τυπική εκπαίδευση (Brown et al., 2006). Συνεπώς, οι μαθητές/τριες με προσφυγικό υπόβαθρο μπορεί να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στο νέο σχολικό περιβάλλον, ενώ οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να αντιμετωπίζουν επίσης προκλήσεις προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών/τριών τους (Yaşar & Amac, 2018). Με απώτερο στόχο την παροχή κατευθυντήριων γραμμών στους/στις εκπαιδευτικούς που εργάζονται με παιδιά προσφύγων, η παρούσα διατριβή επιχειρεί να ρίξει φως σε γλωσσικές δυνατότητες και προκλήσεις αυτών των μαθητών/τριών καθώς και σε κατάλλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current dissertation’s aim is to investigate the acquisition and teaching of Greek as a second language (L2) in primary school children with a refugee background. During the last years, the number of refugees worldwide has been unparalleled, including a noteworthy proportion of underage individuals (UNHCR, 2021). The background profile of refugee children commonly encompasses attributes like the minimal or even nonexistent acquaintance with formal schooling (Brown et al., 2006). Therefore, refugee students may encounter difficulties within the new school environment, while teachers also seem to face challenges to meet their students’ needs (Yaşar & Amac, 2018). With the ultimate objective to provide guidelines to teachers who work with refugee students, the current dissertation attempts to unveil linguistic strengths and challenges of these students as well as appropriate teaching approaches. Taking into account previous literature and educational implications, the dissertation foc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54818
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54818
ND
54818
Εναλλακτικός τίτλος
Grammatical and lexical development in migrant primary school children
Συγγραφέας
Ολιούμτσεβιτς, Κωνσταντίνα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδοπούλου Δέσποινα
Μαρίνης Θεόδωρος
Faloppa Federico
Ανδρέου Μαρία
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Περιστέρη Ελένη
Τάντος Αλέξανδρος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Πολυγλωσσία; Ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα; Πρόσφυγες/μετανάστες μαθητές/τριες; Κατάκτηση, διδασκαλία λεξιλογίου; Γραμματική; Αφηγήσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)