Ο επαγγελματισμός των εκπαιδευτικών στα ελληνικά δημοτικά σχολεία

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη διερευνά τον επαγγελματισμό των εκπαιδευτικών στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εστιάζοντας στον τρόπο με τον οποίο οι πολιτισμικοί, εθνικοί, σχολικοί και ατομικοί παράγοντες διαμορφώνουν τις αντιλήψεις και τις πρακτικές τους. Συνδέεται με τη σύγχρονη βιβλιογραφία που υποστηρίζει την ανάγκη για περισσότερο πολυδιάστατες προσεγγίσεις του επαγγελματισμού (Day et al., 2023), υπερβαίνοντας την ιστορική του θεμελίωση στην κατοχή τυπικών προσόντων, στην ύπαρξη εξειδικευμένου γνωστικού υποβάθρου, στην ηθική του λειτουργήματος και στην επαγγελματική αυτονομία (Furlong et al., 2000· Sachs, 2003). Υιοθετώντας ερμηνευτικό ποιοτικό ερευνητικό σχεδιασμό, η μελέτη αντλεί δεδομένα από τριάντα δασκάλους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, οι οποίοι υπηρετούν σε τέσσερα διαφορετικά σχολεία, μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων και θεματικής ανάλυσης. Τα ευρήματα καταδεικνύουν αξιοσημείωτη ετερογένεια στον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες εκπαιδευτικοί κατανοούν και πραγματώνουν τον ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study examines teacher professionalism in Greek primary schools, focusing on how cultural, national, school, and personal contexts shape teachers’ perceptions and practices of professionalism. It aligns with contemporary research advocating for more nuanced approaches to professionalism (Day et al., 2023), moving beyond its historical association with qualifications, a specialised knowledge base, a service ethic, and autonomy (Furlong et al., 2000; Sachs, 2003).Employing an interpretive qualitative research design, this study explores the perspectives of 30 Greek primary school teachers from four schools through semi-structured interviews and thematic analysis. The findings reveal considerable variation in how Greek teachers understand and enact professionalism. This variation stemmed partly from teachers’ personal interpretations of professionalism and partly from external factors, including the role of school principals, the indirect influence of national policy, and broader Gre ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59800
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59800
ND
59800
Εναλλακτικός τίτλος
Teacher professionalism in Greek primary schools
Συγγραφέας
Αθανασιάδου, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
University of Nottingham. Faculty of Social Sciences. School of Education
Εξεταστική επιτροπή
Day Christopher
Bubb Sara
Pithouse-Morgan Kathleen
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Επαγγελματισμός; Αυτονομία; Επαγγελματική ταυτότητα
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.